Η έκθεση της Λιουμπόβ Ποπόβα στη Μονή Λαζαριστών, στο τ.121 του περιοδικού “Πρακτορείο”

Η έκθεση της Λιουμπόβ Ποπόβα στη Μονή Λαζαριστών, στο τ.121 του περιοδικού “Πρακτορείο”

Η πρώτη μεγάλης κλίμακας έκθεση έργων της Λιουμπόβ Ποπόβα που διοργανώνεται τις τελευταίες τρεις δεκαετίες διεθνώς και παρουσιάζει σειρές σχεδίων της καλλιτέχνιδος, που δεν είχαν ποτέ έως τώρα εκτεθεί, είναι το κύριο θέμα του περιοδικού του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο» που κυκλοφορεί σήμερα. Η έκθεση «Λιουμπόβ Ποπόβα. Φόρμα. Χρώμα. Χώρος» φιλοξενείται στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη, και θα λειτουργεί έως την 1η Μαρτίου.

Ακόμη στο νέο τεύχος του «Πρακτορείου»:

– Βερολίνο. 30 χρόνια μετά την πτώση του τείχους.

– EXPO 2020: Το Ντουμπάι ως γέφυρα ιδεών.

– Λαύριο. Εκεί όπου έβγαζαν το ασήμι.

– Αφιέρωμα στη Δυτική Μακεδονία.

– Πόρτο Λάγος. Ένας τόπος μικρός, αλλά τόσο προικισμένος με αξιοθέατα.

– Ο κόσμος των μανιταριών είναι υπέροχος.

 

 

Εξώφυλλο: Λιουμπόβ Ποπόβα, Μελέτη για το σκηνικό του έργου «Γη σε Αναβρασμό», 1923, Φωτομοντάζ και κολάζ σε κοντραπλακέ, 49 times 82.7 © MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη


 

ΑΝΤΙ EDITORIAL

Είναι φανερό ότι κάθε χρώμα δεν μπορεί να νοηθεί παρά μόνο
σε στενή συνάρτηση με το μαύρο.
…………………
Ποίηση – ή, καλύτερα, η αναίρεση του μηδενός – είναι μια σκοτεινή
λειτουργία του φωτός, που συντελείται βαθύτερα από κάθε τι στο αίμα.
Άνθρωποι που δεν διακρίνονται από αυτή τη δωρεά διαθέτουν
τον ελεύθερο χρόνο τους και τεράστια ποσά προσπαθώντας
να την αναπληρώσουν με άλλα μέσα.
…………………
Το κάθε τι κινείται προς το κέντρο. Το κέντρο μετακινείται συνεχώς.
…………………
Το άσπρο και το μαύρο αν και θεωρούνται αντίθετα
είναι στην πραγματικότητα ελαττωματικές καταστάσεις του φωτός
οφειλόμενες σε πλημμελή λειτουργία του. Έπειτα από μια μακρά περίοδο
παρατηρήσεων ο ευσυνείδητος ποιητής ανακαλύπτει ότι ανάμεσά τους
δεν υπάρχει καμμία διαφορά και στρέφει την προσοχή του
προς σπουδαιότερα ζητήματα.

Νάσος Βαγενάς, Ο Λαβύρινθος της Σιωπής (1982),
από τη συλλογή Νάσος Βαγενάς, Βιογραφία – ποιήματα 1974-2014,
εκδόσεις Κέδρος, 2015.

©Πηγή: amna.gr

Loading