Τα Levis 501 αναδεικνύονται ως εμβληματικό σύμβολο της νεανικής κουλτούρας και της επαναστατικής διάθεσης. Το τζιν Levis 501 φέρει μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, γεμάτη επαναστατικότητα και κοινωνική σημασία. Δημιουργημένο το 1873, έχει περάσει από πολλές φάσεις στην ιστορία του, από τη Μεγάλη Ύφεση έως τη γέννηση της σύγχρονης νεολαίας. Αρχικά, το παντελόνι φοριόταν από ανθρακωρύχους και καουμπόηδες του 19ου αιώνα, αλλά σταδιακά υιοθετήθηκε από αστέρες του Χόλιγουντ, όπως ο Τζέιμς Ντιν και ο Μάρλον Μπράντο, καθώς και από τις αντιπολιτισμικές κινήσεις της δεκαετίας του 1960. Το 501 είναι ένα ρούχο που διαπνέεται από την ιστορία και τον αναρχισμό.
Ένα ντοκιμαντέρ του 2016 εξερευνά το ταξίδι αυτού του εμβληματικού ενδύματος, συμμετέχοντας άνθρωποι όπως ο Σκοτ Σουμάν, γνωστός και ως The Sartorialist, και η supermodel Έριν Γουάσον. Η ταινία, χωρισμένη σε τρία μέρη με τίτλους «Εργασία», «Στυλ» και «Επανάσταση», καταγράφει τον ρόλο του Levis 501 ως λειτουργικό και αισθητικό ένδυμα, αλλά και ως σύμβολο της εξέγερσης, ρόλος που διατηρείται μέχρι σήμερα. Η ιστορία της Levis αντικατοπτρίζει στενά την ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ο Levi Strauss, που μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο το 1853, ίδρυσε τη μάρκα και υπέβαλε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τα χάλκινα τρουκ μέσης το 1873, γεγονός που σηματοδότησε την γέννηση του blue jean. Καθώς οι ΗΠΑ εξελίσσονταν, ο Strauss προσπαθούσε να καταστήσει το τζιν σύμβολο της εργατικής τάξης που έχτιζε τη χώρα. Το διάσημο λογότυπο με τα δύο άλογα, που εμφανίστηκε το 1886, υποσχόταν αξιοπιστία και αντοχή, προκειμένου να αντέξει τις προκλήσεις της εποχής.
Με την έλευση του εικοστού αιώνα, η κόκκινη καρτέλα Levis εισήχθη, ενώ τα Levis 501 είχαν ήδη γίνει παγκόσμιο πολιτιστικό σύμβολο, φορώντας τα όλοι, από διασημότητες μέχρι ροκ σταρ. Τα τζιν πρωταγωνίστησαν και σε διαφημιστικές καμπάνιες, εδραιώνοντας το όνομα της μάρκας. Προς το τέλος του 20ου αιώνα, η Levis ήταν ήδη γνωστή και στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Οι διάσημοι που υιοθέτησαν το 501 περιλαμβάνουν τον Στιβ Τζομπς και τον Άλμπερτ Αϊνστάιν, που ακόμη και τα ρούχα τους ενίσχυαν τη διαχρονικότητα του προϊόντος.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr