Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις καθώς η Κίνα κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Οταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η Volkswagen, προειδοποιεί για το ενδεχόμενο κλεισίματος τριών εργοστασίων στη Γερμανία και απολύσεων χιλιάδων εργαζομένων, αυτό προορίζεται να σημάνει καμπανάκι κινδύνου για τον ευρωπαϊκό κλάδο που στηρίζει το 6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Σε μια περίοδο κατά την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να αντιμετωπίσει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις παραμένουν κάτω από τα προπανδημικά επίπεδα, επιτρέποντας στους Κινέζους ανταγωνιστές να προσπεράσουν στην εξέλιξη νέας τεχνολογίας.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια αναδιάρθρωση που θυμίζει την κατάσταση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την οικονομική κρίση του 2008. Η Volkswagen, ωστόσο, αναγνωρίζει την ανάγκη αύξησης των περιθωρίων κέρδους της για να χρηματοδοτήσει τις απαραίτητες επενδύσεις στο μέλλον της.
Επιπλέον, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας φαίνεται να υπήρξαν υπερβολικά εφησυχασμένες αναμένοντας ότι η κερδοφόρα κινεζική αγορά θα τις κρατήσει ζωντανές στη δύσκολη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Κίνα, με ένα εντυπωσιακό άλμα των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων προς την Ευρώπη, έχει επιδείξει προτίμηση στις κρατικές επιδοτήσεις και στις χαμηλές τιμές παραγωγής για να εξασφαλίσει τη θέση της στην αγορά.
Αν η ΕΕ επιθυμεί να προωθήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή χωρίς να υπονομεύσει τις σχέσεις με τους Κινέζους προμηθευτές εξοπλισμού, η λεπτή ισορροπία αυτή θα χρειαστεί προσεκτική διαχείριση.
Η κατάσταση καθιστά σαφές ότι ο προστατευτισμός δεν είναι η λύση κι ότι απαιτείται μια πιο στρατηγική προσέγγιση από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες για την επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση.