Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο κατώφλι του 2025 με σημαντικές προκλήσεις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στο κατώφλι του 2025 με σημαντικές προκλήσεις

Ανάλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ΕΕ το 2025 στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και των εκπομπών ρύπων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο καίριες προκλήσεις το 2025, οι οποίες αφορούν τη μετάβαση του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στις νέες κανονιστικές απαιτήσεις και τις έντονες αντιδράσεις στον βιομηχανικό τομέα εξαιτίας του κανονισμού για τις εκπομπές ρύπων. Ο ευρωπαϊκός κανονισμός CAFE απαιτεί από την 1η Ιανουαρίου 2025 τη μείωση των εκπομπών κατά 15% σε σχέση με το 2021.

### Βασικές Προβλέψεις του Κανονισμού CAFE

Ο κανονισμός εγκρίθηκε το 2019 και περιλαμβάνει τα εξής στάδια μείωσης των εκπομπών:

– Από 1η Ιανουαρίου 2025 έως 31 Δεκεμβρίου 2029, μείωση κατά 15% των εκπομπών των νέων οχημάτων σε σχέση με το 2021.

– Από 2030 έως 2034, μείωση κατά 55% για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και 50% για τα επαγγελματικά οχήματα.

– Από το 2035, μείωση κατά 100%, γεγονός που πρακτικά απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο κανονισμός περιλαμβάνει επίσης ευέλικτες ρυθμίσεις, όπου αν οι πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές ξεπεράσουν το 25% της συνολικής παραγωγής μιας εταιρείας, τότε θα υπάρχουν πιο χαλαρές υποχρεώσεις.

### Αντιδράσεις από την Ευρωπαϊκή Βιομηχανία

Η ACEA προειδοποιεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αντιστοιχούν μόλις στο 13% της αγοράς. Αν δεν επιτευχθούν οι στόχοι, οι κατασκευαστές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ.

### Διεθνείς Πιέσεις

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται υπό πίεση από την ταχύτατη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα και από τους αμερικανικούς δασμούς που επηρεάζουν τις εξαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων.

### Διχασμός εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ο κανονισμός CAFE έχει προκαλέσει διχασμό μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του κανονισμού, ζητώντας επανεξέταση της πολιτικής του 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει έκθεση για την εφαρμογή του κανονισμού στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, γεγονός που μπορεί να ανοίξει το δρόμο για τροποποιήσεις από το 2026.

### Το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ

Παρά τις αντιδράσεις, ο κανονισμός CAFE επιδιώκει την απομάκρυνση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Ωστόσο, η επιτυχία της εφαρμογής του εξαρτάται από την ικανότητα των κατασκευαστών να προσαρμοστούν και από την υποστήριξη των κυβερνήσεων στην ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play