Η Ευρώπη αντιμετωπίζει σοβαρά εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση, καθώς οι πωλήσεις EV υποχωρούν και οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες εναλλακτικές. Η Ευρώπη πασχίζει να τερματίσει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035, αυξάνοντας τις πιέσεις στους κατασκευαστές. Παρά τις επενδύσεις σε νέα τεχνολογία και τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων, ο δρόμος για μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει γεμάτος εμπόδια.
Το πρόγραμμα που ξεκίνησε πέρυσι στη γαλλική Côte d’Azur πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, αλλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υποχωρούν. Οι πωλήσεις EV το έτος έως τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 6% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα σε ολόκληρη την ΕΕ, με τις πωλήσεις στη Γερμανία να πέφτουν κατά 28% μετά την κατάργηση των επιδοτήσεων. Οι καταναλωτές βρίσκουν πολύ υψηλές τις τιμές και στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις από την Κίνα.
Η μη επαρκής ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και η αρνητική επικοινωνία του κλάδου με τους καταναλωτές εντείνουν τις επιφυλάξεις. Η επιτακτική ανάγκη για προσαρμογή στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης καθίσταται ολοένα και πιο κρίσιμη. Ο δήμαρχος του Montauroux προειδοποιεί για την ανάγκη πρόσβασης στα ρυπογόνα αυτοκίνητα καθώς οι πόλεις γίνονται ολοένα και πιο απρόσιτες για τα αυτοκίνητα.
Το πρόγραμμα μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων 100 ευρώ το μήνα, το οποίο στόχευε σε 50.000 οικογένειες, αν και έχει δείξει ότι υπάρχει ζήτηση, αντιμετωπίζει αβεβαιότητες λόγω της οικονομικής κατάστασης.