Ανακαλύψτε την ιστορία της τοποθέτησης του πρώτου φαναριού στην Ελλάδα και την επίδραση του στην κυκλοφορία. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 30, η έννοια του φαναριού ήταν άγνωστη στη χώρα. Η τοποθέτηση του πρώτου φαναριού επί ελληνικού εδάφους έγινε τον Ιούλιο του 1936 στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσματζόγλου, προκαλώντας την έκπληξη των περαστικών. Το φανάρι σύμβαλε σημαντικά στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, καθώς το 1935 σημειώθηκαν 949 τροχαία δυστυχήματα, την ώρα που ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων περιοριζόταν σε 29.063.
Ο τότε διοικητής της Τροχαίας στην Αθήνα, Αλέξανδρος Θεοφανίδης, πήρε την πρωτοβουλία για το μέλλον του οδικού δικτύου στη χώρα, αγοράζοντας το πρώτο φανάρι από το Βερολίνο έναντι 70.000 δραχμών. Το φανάρι αυτό λειτουργούσε 14 ώρες την ημέρα, από τις 8 το πρωί έως τις 10 το βράδυ. Μετά την τοποθέτησή του, ακολούθησαν και άλλα φανάρια στους δρόμους της πρωτεύουσας.