Οι κατευθυντήριες γραμμές  της στρατηγικής του Δήμου Τήνου

Οι κατευθυντήριες γραμμές της στρατηγικής του Δήμου Τήνου

Οι κατευθυντήριες γραμμές  της στρατηγικής του Δήμου Τήνου με βάση το marketing plan αποτέλεσαν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε προχτές Δευτέρα στα γραφεία του Δήμου υπό την προεδρία του Δημάρχου  Γιάννη Σιώτου και με συμμετοχή της Αντιδημάρχου Τουρισμού κυρίας Ευγενίας Αλοιμόνου και των συνεργατών-συμβούλων του Δήμου Νότη Μαρτάκη (MTC GROUP) και Μαρίας Τζάννου (THE STORY TAILORS).

Σε δήλωσή του μετά το τέλος της σύσκεψης, ο κ. Σιώτος τόνισε ότι «τα δύο τελευταία χρόνια, η Τήνος κατάφερε να μπει δυναμικά στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη, αναδεικνύοντας  τα κίνητρα επισκεψιμότητας, που βασίζονται στο τρίπτυχο : Τέχνη-Πολιτισμός/ Γαστρονομία/Χωριά-Γραφικότητα.
Τα τρία αυτά χαρακτηριστικά στοιχεία του εναλλακτικού Τουρισμού- πρόσθεσε ο Δήμαρχος-  αποτελούν, στη σύγχρονη εποχή, τα πλέον αποτελεσματικά «οχήματα» προσέγγισης των αγορών. Επιπλέον, συνδέονται άμεσα με το μοντέλο ανάπτυξης που επιδιώκουμε για τον τόπο μας, δηλαδή την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Στη σύσκεψη επισημάνθηκαν οι παρακάτω διαπιστώσεις:

-Με στόχο τη συντήρηση των παραδοσιακών αγορών και την προσέγγιση νέων, θα συνεχιστούν οι δράσεις για ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και την προώθηση της αρχιτεκτονικής και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, παράλληλα με τη γαστρονομία που, επίσης, αποτελεί σημαντικό στοιχείο του τουριστικού προϊόντος του νησιού και τις εναλλακτικές δραστηριότητες όπως τα πεζοπορικά μονοπάτια.

-Η Τήνος, ως η Μούσα του Αιγαίου  εμπνέει και εκπλήσσει ευχάριστα τον επισκέπτη με την γραφικότητα των χωριών της που  «στοιχίζονται σεμνά πίσω από το σύμβολο της απόλυτης θρησκευτικότητας, τον Ναό της Παναγίας» και τον φυσικό της πλούτο. Είναι αλήθεια – και αυτό χρησιμοποιήθηκε ως επιχείρημα στην πολιτική προσέγγισης των αγορών- ότι η Τήνος, χάρη στη χωροταξία της, δεν δείχνει από την πρώτη στιγμή της άφιξης, τη συνολική της εικόνα, όπως ενδεχομένως κάνουν άλλα νησιά. Η μαγεία της ανακάλυψης παρακινεί τον επισκέπτη, ειδικά εκείνον που δεν ταξιδεύει μόνο για να απολαύσει τον ήλιο και τη θάλασσα.  

-Σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις, βρισκόμαστε στη φάση της μετάβασης από τη μαζικότητα της διακίνησης στην ατομικότητα της επιλογής. Συνεπώς, το όποιο συγκριτικό πλεονέκτημα μετατοπίζεται πλέον στην ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ , δύο σημαντικούς παράγοντες που απευθύνονται στον επισκέπτη που έχει ειδικές αναζητήσεις, πέρα και πάνω από τη λογική της «ξαπλώστρας».  Αναλύοντας τα δύο αυτά στοιχεία, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ανάγκη  σύνδεσης αφενός της ποιότητας με την ποικιλομορφία των παροχών του προορισμού και αφετέρου της ασφάλειας που συμπεριλαμβάνει τη φιλόξενη συμπεριφορά των κατοίκων  και τον επαγγελματισμό των ενασχολουμένων με τον Τουρισμό.

-Η Τήνος, ειδικά στην εκτός αιχμής περίοδο, όπως αυτή του Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου, «λειτουργεί» και ως city break προορισμός, πράγμα που σημαίνει ότι χρήζουν ενίσχυσης οι τυχόν εκδηλώσεις στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, πέραν από εκείνες του καλοκαιριού (Φεστιβάλ κλπ).
Η κυρία Αλοιμόνου, στο πλαίσιο της συζήτησης τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού της καμπάνιας με ακόμα μεγαλύτερη ένταση στη χρήση της νέας τεχνολογίας και των ψηφιακών καναλιών προβολής που δίνουν τη δυνατότητα στοχευμένης επικοινωνίας σε ειδικά κοινά και αγορές στόχους. Επιπλέον, επισήμανε την ανάγκη για εξωστρέφεια και υλοποίηση δράσεων που θα ισχυροποιήσουν τη θέση της Τήνου ως εναλλακτικού προορισμού.
Τέλος, συζητήθηκαν θέματα συμμετοχής σε εκθέσεις ενεργοποίησης του εθελοντισμού, οργάνωσης εξειδικευμένων σεμιναρίων για τους επαγγελματίες του νησιού και διερεύνησης νέων αγορών με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

©Πηγή: amna.gr

Loading