Ανακαλύψτε γιατί ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ μισούσε τον Μάγο του Οζ και πώς επηρεάστηκε από τη κινηματογραφική τέχνη. Ο κόσμος του Χόλιγουντ μπορεί να γεμίζει από αστέρες, αλλά η παροιμία «ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός» θυμίζει πως πολλές φορές η λάμψη μπορεί να κρύβει ελαττώματα. Αυτή η ρήση βρίσκει εφαρμογή και στον εμβληματικό σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ο οποίος, αν και αναγνωρισμένος για το καλλιτεχνικό του όραμα, είχε τις προτιμήσεις του. Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά την επαγγελματική του επιτυχία, ο Κιούμπρικ μισούσε έναν από τους πιο διάσημους κλασικούς τίτλους του Χόλιγουντ: τον Μάγο του Οζ.
Ως μία από τις ελάχιστες προσωπικότητες του κινηματογράφου που μπόρεσε να δημιουργήσει επιτυχίες με υψηλό προϋπολογισμό εκτός των καθιερωμένων μονοπατιών του Χόλιγουντ, ο Κιούμπρικ παρουσίασε ταινίες που εξερευνούσαν τις πιο σκοτεινές πλευρές της ανθρωπότητας. Παρά την αναγνώριση που έλαβαν οι ταινίες του, όπως το 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος, οι ταινίες του απέτυχαν να του αποδώσουν το Όσκαρ Καλύτερου Σκηνοθέτη, γεγονός που υπενθύμισε την αδικία του συστήματος.
Γεννημένος στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, ο Κιούμπρικ δεν ακολούθησε παραδοσιακή κινηματογραφική εκπαίδευση, ξεκινώντας την καριέρα του ως φωτογράφος. Παρά τις προκλήσεις, κατάφερε να καθιερωθεί στον κινηματογράφο με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Είχε δηλώσει: «Υπάρχουν πολύ λίγοι σκηνοθέτες για τους οποίους θα έλεγες ότι πρέπει αυτομάτως να δεις όλα όσα κάνουν», αναγνωρίζοντας άλλους σπουδαίους του κλάδου όπως τον Φελίνι και τον Μπέργκμαν. Ωστόσο, ο Κιούμπρικ θεωρούσε τον Μαξ Όφιλς ως τον μεγαλύτερο σκηνοθέτη όλων των εποχών.
Η κόρη του Κιούμπρικ, Καταρίνα, αποκάλυψε ότι ο πατέρας της απεχθανόταν τον Μάγο του Οζ, χωρίς ποτέ να διευκρινίσει τους λόγους πίσω από αυτήν την απέχθεια. Ο Κιούμπρικ είχε εκφράσει τη γενική του αποδοκιμασία προς έργα όπως το Όσα παίρνει ο άνεμος, ενισχύοντας την πεποίθηση ότι τα γούστα του ήταν εξαιρετικά εκλεπτυσμένα.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr