Αναλύουμε τους παράγοντες που προκαλούν την κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όπως οι νέοι κανονισμοί και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Γιατί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίση; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης κυβερνούσαν τον κόσμο, αλλά τώρα δίνουν μάχες σε κάθε μέτωπο. Στο εσωτερικό, οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών τους αναγκάζουν να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία είναι λιγότερο κερδοφόρα. Στην Κίνα, η άνοδος του τοπικού ανταγωνισμού ρίχνει την αυλαία μιας χρυσής εποχής για τις γερμανικές μάρκες.
Η αναταραχή οδηγεί ήδη σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και κινδυνεύει να προκαλέσει περαιτέρω ζημιά στην οικονομία της Ευρώπης. Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η VW δεν είναι μόνη. Την Κυριακή, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Stellantis, δήλωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares θα παραιτηθεί, εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων.
Μια άλλη πρόκληση είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην Ευρώπη από τα κινεζικά EV, τα οποία είναι συχνά φθηνότερα. Οι αναλυτές βλέπουν μόνο μια μέτρια ανάκαμψη το επόμενο έτος, καθώς η αγορά ανακάμπτει μετά από την πανδημία.
Η Κίνα έχει επιβάλει επιπλέον φόρους στα εισαγόμενα βενζινοκίνητα οχήματα ως πιθανή απάντηση στους δασμούς της ΕΕ, ενώ ο Τραμπ έχει επιβεβαιώσει την πρόθεσή του να επιβάλει δασμούς και σε προϊόντα που εισάγονται από το Μεξικό.