Στη διάρκεια της εκδήλωσης με τίτλο «Βιώσιμη κινητικότητα – βιώσιμες πόλεις: Η συμβολή των κοινόχρηστων ποδηλάτων μέσα από το παράδειγμα της Λειψίας», που πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο 13 της 88ης ΔΕΘ, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, συζητήθηκαν τρόποι με τους οποίους ευρωπαϊκές πόλεις έχουν εντάξει δυναμικά την ποδηλατοκίνηση στην καθημερινότητα των πολιτών τους και πώς η Θεσσαλονίκη μπορεί να ακολουθήσει ανάλογα «βήματα» επάνω σε δύο τροχούς.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης εξήγησε ότι η κίνηση στη Θεσσαλονίκη είναι προβληματική, καθώς υπάρχει μακροχρόνια ταλαιπωρία λόγω των έργων του Μετρό, των κακών συγκοινωνιών που πρόσφατα βελτιώθηκαν και των προβλημάτων από τις εργασίες κατασκευής του Flyover. Σημείωσε ότι η νέα δημοτική αρχή αναζητά τρόπους να ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα, προσπαθώντας να διατηρήσει κάποιους ποδηλατοδρόμους. Από το σύνολο των 1.600 δρόμων του κεντρικού δήμου, ελάχιστοι είναι οι ποδηλατόδρομοι, με τον ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας να είναι ο πιο λειτουργικός, καλύπτοντας τη διαδρομή από το Μέγαρο Μουσικής έως το λιμάνι.
Ο κ. Νικηφορίδης ανέφερε ότι το σχέδιο είναι να ενισχυθούν οι ποδηλατόδρομοι και να προχωρήσουν νέες υλοποιήσεις, αφού ολοκληρωθούν ορισμένα έργα, υπογραμμίζοντας πως η Θεσσαλονίκη είναι σε μεγάλο μέρος επίπεδη και ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να λύσει προβλήματα σε πιο δύσκολες περιοχές. Επίσης, τόνισε ότι υπάρχουν διαμαρτυρίες από ποδηλάτες για την έλλειψη υποδομών που ευνοούν την ποδηλατοκίνηση, η οποία είναι φιλική προς το περιβάλλον και προάγει την υγεία.
Οι πρακτικές που ακολούθησαν στη Λειψία, αδελφοποιημένη πόλη με τη Θεσσαλονίκη εδώ και 40 χρόνια, παρουσιάστηκαν από τον υπεύθυνο Στρατηγικού Σχεδιασμού Κινητικότητας της Λειψίας, Benjamin Wagner. Ο κ. Wagner τόνισε την ανάγκη για διάλογο με τους πολίτες ώστε να επιτευχθεί ουσιαστικό αποτέλεσμα και υπογράμμισε τη σημασία ύπαρξης ελκυστικών ποδηλατοδρόμων που να συνδυάζονται με άλλες μορφές μεταφοράς.
Ο περιφερειακός γενικός διευθυντής της Nextbike για τη νοτιοδυτική Ευρώπη, Jhon Alexander Ramirez Ospina, παρουσίασε παραδείγματα επιτυχίας από τη Βαρσοβία και το Μπιλμπάο, επισημαίνοντας πως οι πόλεις αυτές κατάφεραν να εντάξουν το κοινόχρηστο ποδήλατο στην καθημερινότητα των κατοίκων τους. Στη Βαρσοβία, η διαδικασία ξεκίνησε το 2011 και, παρά τις αρχικές δυσκολίες, πλέον υπάρχει ένα καλό δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Στο Μπιλμπάο, η επένδυση του δήμου στα ηλεκτρικά ποδήλατα βοήθησε στην ενσωμάτωσή τους στην αστική κινητικότητα, παρά τη γεωγραφική διαμόρφωση της πόλης.