Η ναυτιλιακή κοινότητα προτρέπει την ΕΕ για μέτρα που θα θέσουν την Ευρώπη επικεφαλής στον τομέα του καθαρού ναυτιλιακού τομέα. Η Πρωτοβουλία για την Εξάλειψη Μεθανίου στην Ναυτιλία (MAMII) καλεί για τη λήψη μέτρων που θα εξασφαλίσουν ότι η Ευρώπη θα αναδειχθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στον καθαρό τομέα ναυτιλίας, προκειμένου να ενισχυθεί παράλληλα η οικονομική ανάπτυξη. Αυτό συμβαίνει στο πλαίσιο της δημοσίευσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της «Καθαρής Βιομηχανικής Συμφωνίας» της ΕΕ, την οποία επαίνεσε.
Σε ανοιχτή επιστολή, η πρωτοβουλία MAMII καλεί την ΕΕ να εφαρμόσει σαφείς κανονισμούς και να εντείνει τις επενδύσεις σε τεχνολογίες μείωσης του μεθανίου, επισημαίνοντας ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι η κύρια πηγή μεθανίου ως καύσιμο, με σημαντική προοπτική για το βιομεθάνιο και το e-μεθάνιο. Οι θαλάσσιοι ηγέτες τόνισαν ότι, ενώ το LNG θεωρείται σημαντικός δρόμος στην αποδιοργάνωση του τομέα ναυτιλίας, οι μη ρυθμιζόμενες εκπομπές μεθανίου απειλούν να υπονομεύσουν τα κλιματικά οφέλη του.
Η MAMII προτρέπει την ΕΕ να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη ρύθμιση και στις επενδύσεις για την εξάλειψη του μεθανίου. Η ανοιχτή επιστολή υποστηρίζει σαφείς πολιτικές, κίνητρα και ποινές για τη μείωση των εκπομπών, και τονίζει την ευκαιρία της Ευρώπης να προωθήσει καινοτομία και να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη.
Η επιστολή αναφέρει:
Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζεται να παρουσιάσει την «Καθαρής Βιομηχανικής Συμφωνίας» της στις 26 Φεβρουαρίου, η MAMII έχει εκδώσει ανοιχτή επιστολή που προτρέπει την ΕΕ να εφαρμόσει σαφείς κανονισμούς και να εντείνει τις επενδύσεις σε τεχνολογίες μείωσης του μεθανίου. Η MAMII υποστηρίζει ότι αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να καταστήσουν την Ευρώπη παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της καθαρής ναυτιλίας, ενώ θα ενισχύσουν την οικονομική ανάπτυξη.
Σήμερα, το LNG αποτελεί την κύρια πηγή μεθανίου ως καυσίμου, με μεγάλη προοπτική για το βιομεθάνιο και το e-μεθάνιο. Αν και το LNG θεωρείται σημαντικός δρόμος στην αποδιοργάνωση του τομέα ναυτιλίας, οι μη ρυθμιζόμενες εκπομπές μεθανίου απειλούν να υπονομεύσουν τα κλιματικά οφέλη του.
Η MAMII προειδοποιεί ότι χωρίς άμεσες ενέργειες, η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω στην ανάπτυξη του βιο-μεθανίου και του e-μεθανίου – δύο καθαρότερων εναλλακτικών που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες μηχανές πλοίων και τις υποδομές λιμένων. Η έκκληση της MAMII επικεντρώνεται σε δύο βασικούς τομείς:
Σαφείς κανονισμοί:
Η ΕΕ θα πρέπει να θέσει κανόνες που να ενισχύουν τη μείωση του μεθανίου μέσω κινήτρων και ποινών. Τα κίνητρα θα πρέπει να υποστηρίζουν τις επενδύσεις σε μηχανές χαμηλού μεθανίου και αποδεδειγμένες τεχνολογίες μετριασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές στην αποδοτικότητα των μηχανημάτων.
Επενδύσεις:
Η Ευρώπη μπορεί να ηγηθεί στην τεχνολογία μέτρησης και εξάλειψης του μεθανίου, επωφελούμενη τόσο τη βιομηχανία όσο και τους στόχους κλιματικής αλλαγής. Η χρηματοδότηση της ΕΕ θα πρέπει να επικεντρωθεί στην κλίμακα και την εμπορευματοποίηση αυτών των λύσεων.
Σε δήλωση του, ο Παναγιώτης Μητρου, Πρόεδρος της MAMII, τόνισε ότι: Η ΕΕ έχει πραγματική ευκαιρία να διαμορφώσει το μέλλον της καθαρής ναυτιλίας. Με τις κατάλληλες πολιτικές και επενδύσεις, η Ευρώπη μπορεί να μειώσει τις εκπομπές μεθανίου, να αναπτύξει νέες αγορές καυσίμου και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε έναν αναπτυσσόμενο τομέα. Αλλά αν καθυστερήσουμε, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω, καθώς άλλοι θέτουν τα πρότυπα και αποκομίζουν τα οφέλη.
Η πρωτοβουλία MAMII, η οποία ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2022 από το Safetytech Accelerator, συγκεντρώνει μεγάλες εταιρείες ναυτιλίας, τεχνολογικές εταιρείες και ενεργειακές επιχειρήσεις για την προώθηση της μέτρησης και της μείωσης του μεθανίου. Σήμερα περιλαμβάνει πάνω από 20 κορυφαίες εταιρείες ναυτιλίας και ενέργειας ως βασικούς εταίρους και ένα τεχνολογικό οικοσύστημα πάνω από 100 εταιρειών, με περισσότερες από τις μισές να εδρεύουν στην ΕΕ. Μέσω πιλοτικών προγραμμάτων, η MAMII διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ πλοιοκτητών, χειριστών και τεχνολογικών εταιρειών για την υιοθέτηση αποτελεσματικών λύσεων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
