Η οικονομική στρατηγική που κρύβεται πίσω από την αδιάκοπη επιτυχία της Ferrari

Η οικονομική στρατηγική που κρύβεται πίσω από την αδιάκοπη επιτυχία της Ferrari

Η Ferrari απογειώνει την αξία της μέσω στρατηγικών σπανιότητας και πολυτέλειας, επιβεβαιώνοντας την ηγετική της θέση στην αγορά. Με τιμή 3,7 εκατομμύρια δολάρια, το νέο hypercar της Ferrari αποκαλύφθηκε στο κοινό τον Οκτώβριο με μια σημαντική διαφορά: δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Και οι 799 μονάδες του νέου μοντέλου F80 – του ακριβότερου οχήματος παραγωγής στην ιστορία της Ferrari – είχαν υποσχεθεί σε κορυφαίους πελάτες όπως ο Λουκ Πουαριέ. Ο επιχειρηματίας ακινήτων του Μόντρεαλ κατέχει ήδη 42 Ferrari και εξέφρασε την τύχη του που του δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσει ακόμη μία. Το να σε επιλέξει η Ferrari για ένα από τα υπεραυτοκίνητά της αποτελεί ένα πραγματικό ορόσημο για κάθε συλλέκτη, όπως δήλωσε.

Αυτή η στρατηγική σπανιότητας και η μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία είναι απαραίτητα στοιχεία για την αγορά κορυφαίων μοντέλων της Ferrari. Η ιταλική εταιρεία, αξιοποιώντας την αφοσίωση των πελατών της, έχει εισέλθει σε μία νέα χρυσή εποχή, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Μετά από σχεδόν δεκαπλασιασμό της μετοχής της από την αρχική δημόσια προσφορά πριν από σχεδόν μια δεκαετία, η Ferrari αποτιμάται σήμερα στα 90 δισεκατομμύρια δολάρια, κατατάσσοντας την ως την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι παρέδωσε μόλις 13.752 οχήματα πέρυσι.

Σε σύγκριση, η Volkswagen, η οποία πούλησε πάνω από 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2022, έχει κεφαλαιοποίηση που είναι περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια χαμηλότερη. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως η αδύναμη εγχώρια αγορά και ο υψηλός ανταγωνισμός από την Κίνα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως η Tesla, η Ferrari προσελκύει επενδυτές μέσω μιας αποτίμησης που προσομοιάζει σε τεχνολογική εταιρεία. Ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη στο Maranello ότι η Ferrari δεν είναι απλώς μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά μια εταιρεία πολυτελείας που κατασκευάζει αυτοκίνητα.

Η επιτυχία της Ferrari έχει αποκαταστήσει την τύχη του γιου του ιδρυτή της, Piero Ferrari, καθώς και της ιταλικής οικογένειας Agnelli, η οποία ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας μέσω της Fiat. Κατά την ΑΜΚ, και οι δύο οικογένειες διατήρησαν μερίδια που αξίζουν σήμερα δισεκατομμύρια.

Μια άλλη ομάδα που έχει επωφεληθεί από τις επενδύσεις της Ferrari είναι οι έμπειροι συλλέκτες, καθώς τα σπάνια μοντέλα της έχουν αυξήσει την αξία τους τα τελευταία χρόνια. Ένα καλά διατηρημένο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς hypercar, γνωστό ως LaFerrari, πωλείται σήμερα στα 3,8 εκατομμύρια δολάρια.

Η Ferrari, ακολουθώντας την αρχή του Enzo Ferrari για τη σπανιότητα, θα συνεχίζει να παραδίδει λιγότερα αυτοκίνητα από όσα απαιτεί η αγορά. Τα περιορισμένα μοντέλα της είναι σπάνια και δεν διατίθενται μέσω των τοπικών εκθέσεων, γεγονός που ενισχύει τη ζήτηση.

Οι συλλέκτες χρειάζεται να έχουν αγοράσει κατά μέσο όρο 10 νέες Ferrari προτού προκριθούν για να αποκτήσουν μια LaFerrari ή μια Icona, γεγονός που αποδεικνύει την υψηλή ζήτηση για τα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play