Η βρετανία ξεπερνά τη γερμανία στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς οι πωλήσεις EV αυξάνονται παρά τις προκλήσεις. Η Βρετανία έχει αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τη Γερμανία. Ο στόχος πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων που έχει θέσει η χώρα συνέβαλε στην αντίσταση κατά της επιβράδυνσης της ζήτησης σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ρυθμιστικής αρχής, οι ταξινομήσεις νέων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ένα τέταρτο, φτάνοντας τις 380.609 το προηγούμενο έτος. Αντίθετα, οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήλθαν στις 381.970, καταγράφοντας αύξηση 21%.
Η βρετανική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει κερδίσει μερίδιο στην αγορά, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους φιλόδοξους στόχους της χώρας. Ειδικότερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα μέχρι 15.000 λίρες Αγγλίας ανά όχημα αν δεν εκπληρώσουν τους στόχους τους, αλλά έχουν τη δυνατότητα να αποφύγουν τις κυρώσεις μέσω ενός συστήματος ανταλλαγής πιστώσεων. Στη Γερμανία, ωστόσο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει υποχωρήσει δραματικά, κυρίως λόγω της κατάργησης των κρατικών κινήτρων αγοράς στο τέλος του 2023.
Οι πωλήσεις στην Σουηδία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία επίσης δεν έχουν πληρώσει τις προσδοκίες, γεγονός που οφείλεται στην έλλειψη προσιτών μοντέλων και τις περικοπές στις επιδοτήσεις. Παράλληλα, οι ταξινομήσεις EV στην Γερμανία έχουν υποχωρήσει ενόψει του λανσαρίσματος νέων μοντέλων το 2025 και των αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήλθαν στο 19,6% της συνολικής αγοράς για το 2024, αλλά η χώρα δεν πέτυχε το στόχο του 22%. Ο στόχος πωλήσεων αυξάνεται στο 28% για το 2025. Η βρετανική κυβέρνηση επανεξετάζει τους κανόνες που διέπουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να ενισχύσει την ευελιξία για τους κατασκευαστές.
Ωστόσο, ακόμη και με τις αυξήσεις στην αγορά, η ζήτηση από ιδιώτες αγοραστές παραμένει χαμηλή, με μόλις έναν στους δέκα να επιλέγει ηλεκτρικό μοντέλο το 2024.
Πηγή περιεχομένου: in.gr