Το ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ εξετάζει την υπόθεση γονέων που επιθυμούν να εξαιρέσουν τα παιδιά τους από τη διδασκαλία ΛΟΑΤΚΙ+ θεμάτων. Το ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ φάνηκε διατεθειμένο να υποστηρίξει τους γονείς χριστιανών και μουσουλμάνων από το Μέριλαντ, οι οποίοι επιδιώκουν να εξαιρεθούν τα παιδιά τους από συγκεκριμένες τάξεις στο δημοτικό σχολείο, όταν διδάσκονται παραμύθια με χαρακτήρες ΛΟΑΤΚΙ+. Οι εννέα δικαστές άκουσαν επιχειρήματα την Τρίτη σε μια προσφυγή γονέων με παιδιά σε δημόσια σχολεία στην κομητεία Μοντγκόμερι, αφού τα κατώτερα δικαστήρια αρνήθηκαν να διατάξουν την τοπική σχολική περιφέρεια να αφήσει τα παιδιά να μην συμμετέχουν όταν διαβάζονται αυτά τα βιβλία.
Οι γονείς υποστηρίζουν ότι η πολιτική της σχολικής επιτροπής, η οποία απαγορεύει την εξαίρεση, παραβιάζει την προστασία της πρώτης τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος σχετικά με την ελεύθερη άσκηση της θρησκείας. Η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ τους υποστήριξε στην υπόθεση, ενώ το ανώτατο δικαστήριο, με πλειοψηφία 6-3, έχει διευρύνει τα δικαιώματα των θρησκευόμενων τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, οι φιλελεύθεροι δικαστές του δικαστηρίου εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τις ευρύτερες συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η δυνατότητα εξαίρεσης μαθητών, παραπέμποντας σε θέματα όπως η εξέλιξη ή οι διαθρησκευτικοί γάμοι που μπορεί να επηρεάσουν τα μαθήματα.
Η σχολική περιφέρεια της κομητείας Μοντγκόμερι, το 2022, ενέκρινε παραμύθια που περιλαμβάνουν λεσβίες, ομοφυλόφιλους και τρανσέξουαλ χαρακτήρες, προκειμένου να αντικατοπτρίζουν καλύτερα την ποικιλία των οικογενειών. Παράλληλα, η σχολική επιτροπή επιτρέπει τη μη συμμετοχή στις μονάδες σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Ο συντηρητικός δικαστής Σάμιουελ Αλίτο ανέφερε ότι το υλικό προωθεί ένα ηθικό μήνυμα, που δεν είναι αποδεκτό από πολλούς που υποστηρίζουν παραδοσιακές θρησκευτικές πεποιθήσεις.
Η υπόθεση αυτή αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση και τις θρησκευτικές ελευθερίες, καθώς το ανώτατο δικαστήριο αναμένεται να αποφανθεί μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr