Η εξωστρέφεια και η καινοτομία έγιναν τα συστατικά μιας ραγδαίας ανάπτυξης που σημείωσαν, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, δύο θρακιώτικες επιχειρήσεις, με τελείως διαφορετικό παραγωγικό αντικείμενο, η INTERPLAST, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής πλαστικών σωλήνων και η Ποτοποιία Θράκης, η οποία παράγει ποτά όπως ούζο, βότκα, τζιν και διάφορα σιρόπια για κοκτέιλ.
Για τις επιδόσεις τους στον επιχειρηματικό στίβο μίλησαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών στο ΕΤΒΑVIPE Studio, που λειτουργεί εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου της Κομοτηνής, μια συνεργασία της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. ΑΕ με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) για την παρουσίαση της τοπικής επιχειρηματικότητας.
Η INTERPLAST είναι leader στην ελληνική αγορά, με εξαγωγές σε 71 χώρες, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τάσος Ριζόπουλος. Ο κ. Ριζόπουλος ανέφερε ότι η εταιρεία παράγει σωλήνες και πλαστικά εξαρτήματα για κτιριακές εγκαταστάσεις και απασχολεί 170 άτομα, εκ των οποίων τα 125 στη μονάδα παραγωγής στην Κομοτηνή.
Μιλώντας για τον ρόλο της καινοτομίας στην ανάπτυξη της εταιρείας, σημείωσε ότι η καινοτομία στον δικό τους κλάδο είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και αυτή τρέφει την επιχείρηση. Αναφέρθηκε σε έναν πράσινο σωλήνα πολυπροπυλενίου με περίβλημα PVC, ο οποίος έχει ξεχωριστές ιδιότητες και καλή συμπεριφορά στη φωτιά. Το προϊόν αυτό συνοδεύεται από πολλές πιστοποιήσεις και η ιδέα για την παραγωγή του γεννήθηκε κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Η INTERPLAST κατέχει μεγάλο αριθμό πιστοποιήσεων, γεγονός που έχει διευκολύνει τις εξαγωγές της. Ο κ. Ριζόπουλος τόνισε ότι «εξαγωγές χωρίς πιστοποιήσεις δεν γίνονται». Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη με ISO 2001, 14.001 και 50.001, που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Αναφερόμενος στις εξαγωγές, υπογράμμισε ότι αυτές απογειώθηκαν κατά την περίοδο της κρίσης στην Ελλάδα. Από το 2017-2018, η εταιρεία εξήγαγε σε 35 χώρες, ενώ σήμερα ξεπερνούν τις 70. Τα προϊόντα της INTERPLAST χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 850 μεγάλα έργα στο εξωτερικό.
Σχετικά με τις πρώτες ύλες, η πλειοψηφία προέρχεται από την Ευρώπη, με μικρό ποσοστό από την Κορέα, και όλες οι πρώτες ύλες είναι πιστοποιημένες. Ο κ. Ριζόπουλος τόνισε την σημασία του σύγχρονου εργαστηρίου που διαθέτει η επιχείρηση, το οποίο περιλαμβάνει και προσομοιωτή αντοχής υλικών.
Στην ελληνική αγορά, η INTERPLAST έχει αλλάξει τα δεδομένα. Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας, οι ανάγκες στον τομέα των σωλήνων ύδρευσης και θέρμανσης καλύπτονταν κατά 80% από εισαγωγές, ενώ σήμερα το ποσοστό έχει πέσει στο 30%. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη συμβολή στην εθνική οικονομία», δήλωσε ο κ. Ριζόπουλος.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ποτοποιίας Θράκης, Φώτης Μπακιρτζής, επισήμανε ότι η εταιρεία του εξάγει τα προϊόντα της σε 30 χώρες, με το ούζο να είναι το πιο δημοφιλές. Υπογράμμισε ότι το ούζο δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού, καθώς είναι αποκλειστικά ελληνικό προϊόν.
Οι κύριες αγορές για τις εξαγωγές τους είναι η Γερμανία και η Μέση Ανατολή. Ο κ. Μπακιρτζής αναφέρθηκε στις εξαγωγές στο Ιράκ, όπου οι κάτοικοι αναζητούν υποκατάστατο του παραδοσιακού αράκ.
Σχετικά με την προέλευση των πρώτων υλών, οι περισσότερες προέρχονται από το εξωτερικό, λόγω της αναστολής λειτουργίας πολλών ελληνικών εταιρειών του κλάδου. Η Ποτοποιία Θράκης εργάζεται επίσης με πιστοποιήσεις, καθώς «δίχως τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, δεν μπορείς να δώσεις προσφορά». Ολοκλήρωσε την παρουσίαση της επιχείρησης αναφέροντας ότι απασχολεί 80 άτομα και αναζητά νέες συνεργασίες, με τον καταναλωτή να είναι η «πυξίδα» τους στην παραγωγή νέων προϊόντων.