Η ασφάλεια στους σιδηροδρόμους στην ΕΕ υπό διαρκή αμφισβήτηση, με αυξανόμενα ατυχήματα και σοβαρούς κινδύνους για επιβάτες. Στη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ παρενέβη στη συζήτηση με την Οάνα Γκεργκινέσκου, που είναι υπό διορισμό Εκτελεστική Διευθύντρια του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA). Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κώστας Παπαδάκης, επεσήμανε ότι η ασφάλεια των σιδηροδρόμων παραμένει αποδεκτή για όλες τις κατηγορίες χρηστών, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση αξιολόγησης του ERA.
Ωστόσο, ο ERA επικαλείται αποδεκτό επίπεδο ασφάλειας τη στιγμή που τα σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά 23% την περίοδο 2021-2023. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνονται και οι 57 νεκροί από την τραγωδία στα Τέμπη, που προήλθε από τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών εξαιτίας των πολιτικών της ΕΕ και της κυβέρνησης της ΝΔ. Αυτή η κατάσταση οφείλεται στη στρατηγική απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων, με στόχο την αύξηση ταχύτητας και χωρητικότητας, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι συνέπειες για την ασφάλεια.
Πρέπει να επισημανθεί ότι το 85% του σιδηροδρομικού δικτύου στην ΕΕ παραμένει με απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας, γεγονός που συνιστά σοβαρό κίνδυνο για επιβάτες και εργαζόμενους. Στο ίδιο επικίνδυνο δίκτυο, όπως αναφέρουν τεκμηριωμένα δημοσιεύματα, μεταφέρονται ΝΑΤΟϊκά πολεμικά φορτία χωρίς έλεγχο, εντείνοντας τους κινδύνους για την ασφάλεια.
Αναφορικά με την κατάσταση αυτή, ζητήθηκε από την Οάνα Γκεργκινέσκου να απαντήσει στα παραπάνω ζητήματα, δεδομένου ότι είναι υποψήφια για τη θέση της Εκτελεστικής Διευθύντριας του ERA.
Πηγή περιεχομένου: in.gr