Κόκκινη κάρτα στη Meta του Ζάκερμπεργκ από τις ενώσεις καταναλωτών της ΕΕ

Κόκκινη κάρτα στη Meta του Ζάκερμπεργκ από τις ενώσεις καταναλωτών της ΕΕ

<span id=seo_<a href=https://politic.

gr?p=1893368>meta>Εντείνονται οι πιέσεις από τις ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών προς τη Meta για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων. Ο ευρωπαϊκός έλεγχος γύρω από τη Meta σφίγγει, καθώς οι ενώσεις καταναλωτών από 19 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, προειδοποιούν για τις παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας από τις πλατφόρμες του Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Οι υπηρεσίες που μέχρι πρότινος ήταν δωρεάν, γίνονται πλέον συνδρομητικές, εκτός και αν οι χρήστες συμφωνήσουν να παραδώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα στην πλατφόρμα για να λαμβάνουν στοχευμένη διαφήμιση.

Το μοντέλο «συγκατάθεση ή πληρωμή» (consent or pay) εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2023, με στόχο την αποφυγή της νομοθεσίας του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν, καθώς 19 μέλη της ΒΕUC υπέβαλαν καταγγελίες κατά της Meta στις εθνικές Αρχές Προστασίας Καταναλωτών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Ακολούθησαν καταγγελίες σχετικά με την παραβίαση του GDPR και την εκμαίευση συγκατάθεσης από τους χρήστες.

Τον Ιούλιο του 2024, η Κομισιόν παρουσίασε στη Meta τα ευρήματα της προκαταρκτικής έρευνας, καταλήγοντας στην διαπίστωση ότι το μοντέλο «συγκατάθεση ή πληρωμή» παραβιάζει την Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act). Αν η Meta βρεθεί ένοχη χωρίς να προβεί σε διορθωτικά μέτρα, μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο που φτάνει το 10% του παγκόσμιου τζίρου της.

Ωστόσο, η Meta προχώρησε σε μικρές τροποποιήσεις στο μοντέλο της, ανακοινώνοντας μια νέα έκδοση τον Νοέμβριο του 2024. Παρά τις αλλαγές, η BEUC αντέτεινε ότι ούτε αυτή η νέα εκδοχή συμμορφώνεται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι καταναλωτικές ενώσεις ζητούν την άμεση διεξαγωγή έρευνας σχετικά με το τελευταίο μοντέλο της Meta και προειδοποιούν για τις συνέπειες αν δεν συμμορφωθεί.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play