Ακολουθεί τη ρήση του Πικάσο που έλεγε πως: «Η τέχνη ξεπλένει από την ψυχή τη σκόνη της καθημερινότητας». Ως αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ και διοικητής του Τμήματος Τροχαίας ΒΟΑΚ νομού Χανίων, ο Ματθαίος Ιγγλεζάκης αντιμετωπίζει καθημερινές προκλήσεις, προσπαθώντας να συμβάλλει στην αλλαγή νοοτροπίας σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά. Η αφοσίωσή του στην τέχνη λειτουργεί ως διέξοδος από την πίεση που βιώνει.
Ο ίδιος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξέφρασε την ευχή οι άνθρωποι να ασχολούνται περισσότερο με τις τέχνες και τον πολιτισμό. «Η ψηφιακή σκόνη που συσσωρεύεται γύρω μας δημιουργεί μια αποπνικτική κατάσταση, η οποία φυλακίζει τους ανθρώπους και τους φέρνει κοντά στη μελαγχολία, την κατάθλιψη και την αποξένωση». Η ενασχόληση με την τέχνη προσφέρει μια ευκαιρία αποδράσης και αναγέννησης.
Αν και από μικρός ασχολήθηκε με την τέχνη, ο Ιγγλεζάκης βρήκε την ουσία της ζωγραφικής σε ηλικία 30 ετών, αναγνωρίζοντας ότι η συμμετοχή των ανθρώπων στις τέχνες τους προσφέρει ψυχική ανάταση και πνευματικά εργαλεία για την αποτελεσματικότερη εκτέλεση των καθηκόντων τους.
Η αγιογραφία, μια μορφή τέχνης που ανακάλυψε στην πορεία του, του προσφέρει μια σύνδεση με τον Θεό και την πνευματικότητα. «Πιστεύω ότι οι Άγιοι αποτελούν φωτεινά παραδείγματα για τον δικό μας βίο», τονίζει, αναδεικνύοντας τη σημασία της τέχνης στη ζωή του.
Ο Ιγγλεζάκης αντλεί έμπνευση από τον δάσκαλό του, Πέτρο Ξενάκη, και αναγνωρίζει τη σημασία της τέχνης, λέγοντας ότι «υπάρχει το ωραίο στην Τέχνη και πρέπει να το αναζητώ». Η τέχνη νιώθει ότι προσφέρει ελπίδα και χαρά, ιδιαίτερα στα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη.
Ο Ματθαίος Ιγγλεζάκης, ως αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ, αναγνωρίζει τις προκλήσεις της καθημερινότητας και πώς αυτές επηρεάζουν όχι μόνο τον ίδιο αλλά και τους νέους ανθρώπους. «Η πραγματικότητα είναι δύσκολη για όλους μας […] είναι ανάγκη να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση στα σχολεία», καταλήγει, αναδεικνύοντας τη σημασία της κοινωνικής ευαισθησίας.
Η κοινωνική του δράση περιλαμβάνει και μαθήματα ζωγραφικής για παιδιά, που επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή του στην προαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού. «Η δράση είχε σκοπό να φέρει αυτά τα παιδιά κοντά στην τέχνη […] Τα ισορροπημένα χαρούμενα παιδιά θα γίνουν οι υπεύθυνοι ενήλικες για τον κόσμο μας», τονίζει, υπογραμμίζοντας την σημασία της τέχνης στην ανάπτυξη των νέων.