Μετρητά και ψηφιακές πληρωμές: Πώς η απουσία μετρητών επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά

Μετρητά και ψηφιακές πληρωμές: Πώς η απουσία μετρητών επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά

Μελέτη αποκαλύπτει τη σύνδεση της κατανάλωσης με τη χρήση μετρητών έναντι ψηφιακών πληρωμών. Σε μια κοινωνία με ελάχιστα μετρητά, που τα ψηφιακά πορτοφόλια κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η φυσική ύπαρξη του χρήματος επηρεάζει τα ποσά που ξοδεύουμε ενώ δημιουργεί μια βαθιά αίσθηση ιδιοκτησίας. Η μελέτη του Πανεπιστημίου του Surrey, που δημοσιεύθηκε στο Qualitative Market Research, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η χρήση μετρητών ενισχύει την συναισθηματική σύνδεση με τα χρήματα, σε αντίθεση με τις ψηφιακές πληρωμές. Επίσης, οι ερευνητές τονίζουν ότι οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά περνούν κυρίως από την αποσύνδεση των καταναλωτών από το χρήμα όταν χρησιμοποιούν κάρτες ή εφαρμογές πληρωμών.

Ο Δρ Jashim Khan, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, επισημαίνει ότι η φύση των μετρητών και η διαδικασία της καταμέτρησής τους δημιουργεί μια μοναδική συναισθηματική σύνδεση, η οποία λείπει στις ψηφιακές πληρωμές. Η έρευνα, που διενεργήθηκε σε δύο διαφορετικές χώρες, Νέα Ζηλανδία το 2013 και Κίνα το 2023, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια ανοικτού τύπου, κατέδειξε ότι η αίσθηση της ιδιοκτησίας των οικονομικών επηρεάζεται αρνητικά από την απουσία μετρητών.

Καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να απομακρύνονται από τα μετρητά, σημαντικό είναι να διατηρήσουν την αίσθηση της οικονομικής αξίας και των συνετών δαπανών. Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το πώς η μετάβαση σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά επιδρά σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς τους, οικονομικά και συναισθηματικά.

Loading