Περαιτέρω συγκέντρωση στο οργανωμένο λιανικό εμπόριο “βλέπει” ο επικεφαλής του Ομίλου METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Παντελιάδης υποστήριξε ότι η ελληνική αγορά του λιανεμπορίου θα συγκεντρωθεί και άλλο – ωστόσο προέβλεψε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν μικρές αλυσίδες, αλλά και μεμονωμένα καταστήματα που θα κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους και θα διακρίνονται για τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
Δηλώνοντας ότι είναι «ανοικτός» στην επέκταση του δικτύου του ομίλου και μέσω εξαγορών,έσπευσε να συμπληρώσει ότι παραμένει εξαιρετικά προσεκτικός, ενώ τόνισε ότι συνεχίζει να παρακολουθεί την αγορά για ευκαιρίες που θα ταιριάζουν στο μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου της εταιρείας.
Αναφορικά με την πορεία της METRO, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με τζίρο 1,33 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 5,5% σε σχέση με την περυσινή χρονιά, ενώ ενισχυμένη θα είναι και η κερδοφορία. Σε επίπεδο επενδύσεων, τόνισε ότι το συνολικό τους ύψος το 2020 ανήλθε στα 25 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ. Με βάση το πλάνο, φέτος θα λειτουργούσαν έξι νέα καταστήματα, ωστόσο η πανδημία και οι καθυστερήσεις που έχει προκαλέσει στον κρατικό μηχανισμό, άλλαξαν τον προγραμματισμό, με αποτέλεσμα να έχει ανοίξει ήδη ένα κατάστημα στη Ζάκυνθο ενώ δύο ακόμα θα ανοίξουν σε Θεσσαλονίκη και Ναύπλιο περί τα μέσα Δεκεμβρίου. Για την επόμενη χρονιά, η εταιρεία σχεδιάζει ανακαινίσεις αλλά και δημιουργία 6 – 8 νέων καταστημάτων. Παράλληλα, ξεκίνησε η λειτουργία του κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο, η επέκταση του κέντρου διανομής Γέφυρας, καθώς και η επέκταση του κέντρου διανομής Οινοφύτων.
Στοχεύοντας στην περαιτέρω ενδυνάμωση του e-shop και ανταποκρινόμενη στις αυξημένες ανάγκες ηλεκτρονικών αγορών που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού, η METRO δρομολογεί σημαντικές επενδύσεις για την ενδυνάμωση των υποδομών που εκτιμάται να φτάσουν το ποσό των 500.000 ευρώ. Αναφορικά με την πορεία των πωλήσεων του e-shop του ομίλου, ο κ. Παντελιάδης τόνισε ότι παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι μετά την 7η Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown, οι παραγγελίες έχουν τετραπλασιασθεί σε σχέση με την περασμένη άνοιξη. Ωστόσο, έσπευσε να συμπληρώσει ότι στο πρώτο lockdown υπήρχε πολύ μεγάλη ζήτηση αλλά και δυσκολία στην έγκαιρη παράδοση των προϊόντων. Τώρα, όπως είπε, τα πράγματα είναι καλύτερα, η εταιρεία πιο οργανωμένη, οι παραγγελίες περισσότερες και το καλάθι μεγαλύτερο.
Για την πορεία του δικτύου Cash & Carry METRO που απευθύνεται στον κλάδο του HORECA (ο οποίος δέχθηκε μεγάλο πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού), ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την αισιοδοξία του. Όπως είπε, το δίκτυο Cash & Carry του ομίλου, κατάφερε να διατηρήσει τον τζίρο γιατί κάλυψε το κενό που δημιουργήθηκε στον κλάδο του HORECA με πωλήσεις προς μικρότερα δίκτυα λιανικής. Πρόσθεσε επίσης, ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο κ. Παντελιάδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των ανατιμήσεων των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, ξεκαθαρίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει «κύμα ανατιμήσεων». Όπως είπε, υπάρχουν λίγες ανατιμήσεις που οφείλονται κυρίως σε ανατιμήσεις των πρώτων υλών και στην αναταραχή που έχει φέρει η πανδημία του κορονοϊού, ενώ υποστήριξε ότι ο μέσος τιμάριθμος, έτσι όπως διαμορφώνεται, δεν αντικατοπτρίζει πάντα την πραγματική κατάσταση στην αγορά. Πρόσθεσε επίσης, ότι με δεδομένη την οικονομική δυνατότητα των νοικοκυριών, μια αύξηση τιμών θα έπληττε τη ζήτηση. Κληθείς να σχολιάσει σχετικές δηλώσεις του υπ. Ανάπτυξης, ανέφερε πως «το να ξεκινάει μια κουβέντα περί ανατιμήσεων όταν δεν υπάρχει κύμα ανατιμήσεων, δεν κάνει καλό σε κανέναν. Δεν κάνει καλό στην ψυχολογία του καταναλωτή, στις επιχειρήσεις, στους προμηθευτές, στο επιχειρηματικό κλίμα στην Ελλάδα, αλλά και στην οικονομία γενικότερα».
Αναφορικά με την ασφάλεια των καταναλωτών και τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σούπερ μάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορονοϊού COVID-19, ο κ. Παντελιάδης υπογράμμισε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς τα σούπερ μάρκετ τηρούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Όπως είπε, η εταιρεία εφαρμόζει αυστηρό πρωτόκολλο όταν εντοπίζεται κρούσμα κορονοϊού, ενώ έχει δαπανήσει ποσό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για υλικά ατομικής προστασίας εργαζομένων (μάσκες, αντισηπτικά, covid test, απολυμάνσεις). Διευκρίνισε επίσης, ότι αυτή τη στιγμή, σε σύνολο 11.015 εργαζομένων, υπάρχουν 102 ενεργά κρούσματα. Σημειώνεται τέλος, ότι η εταιρεία προχώρησε σε 900 προσλήψεις στην περίοδο της πανδημίας προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν από άδειες ειδικού σκοπού εργαζομένων και τις αυξημένες ανάγκες της ζήτησης.