ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ / Από τον Γιώργο Χαρωνίτη
Μια παράσταση σύγχρονου μουσικού θεάτρου που βασίζεται στους θρησκευτικούς ύμνους της συνθέτριας του Μεσαίωνα Hildegard von Bingen υπογράφουν ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης με τον συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Constantine Skourlis και το φωνητικό σύνολο Canto Soave. Δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα που συνδυάζει βίντεο, φως και κατανυκτικούς ήχους από το παρελθόν και το παρόν. Η παράσταση έχει τίτλο «Splendidissima gemma – Recomposing Hildegard» και παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής (4, 5/3).
Η παράσταση είναι μια σκηνική εγκατάσταση σε συνδυασμό με ηλεκτρονική σύνθεση που αντλεί την έμπνευσή της και βασίζεται στους κατανυκτικούς θρησκευτικούς ύμνους της Hildegard von Bingen, μιας από τις σημαντικότερες συνθέτριες της εποχής του Μεσαίωνα αλλά και γενικότερα.
Στην άδεια σκηνή τέσσερις γυναίκες – το φωνητικό σύνολο Canto Soave – περιμένουν το τέλος μια πέμπτης γυναίκας μέσω του οποίου αναπόφευκτα σηματοδοτείται η μετάβαση σε μια μυστηριακή αιωνιότητα. Ο άδειος χώρος γεμίζει σταδιακά με εικόνες-οράματα και ο ηλεκτρονικός ήχος αρχίζει να αποκτά σχήμα και να δίνει τη θέση του στην επί σκηνής έμπνευση για τη σύνθεση του συγκλονιστικού ύμνου «Ave generosa» της Χίλντεγκαρντ φον Μπίνγκεν, που ακούγεται στο τέλος της παράστασης στην αυθεντική του μορφή.
Εδώ ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης δημιουργεί μια ρηξικέλευθη παράσταση μουσικού θεάτρου που ενώνει το παλιό με το νέο, τους μεσαιωνικούς ύμνους με τη σύγχρονη μουσική και τη μοναστική μυσταγωγία με μια σύγχρονη εικαστική γλώσσα. Συμπράττει με τον διεθνούς φήμης συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής Constantine Skourlis και το ειδικευμένο φωνητικό σύνολο Canto Soave, το οποίο αποτελείται από τις σοπράνο Μάιρα Μηλολιδάκη και Νατάσα Αγγελοπούλου, τη μέτζο σοπράνο Έφη Μηνακούλη και την Κατερίνα Κτώνα (ψαλτήρι, οργανέτο, τροχοβιέλα).