Αυξάνονται τα τέλη για πλοία στην Κίνα, προκαλώντας επιπτώσεις στην αμερικανική ναυτιλία και τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις. Οι αμερικανικές αρχές ανακοίνωσαν ότι οι ιδιοκτήτες και οι εφοπλιστές πλοίων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα θα υποχρεούνται να καταβάλλουν νέα τέλη κατά τον ελλιμενισμό τους σε αμερικανικά λιμάνια. Το μέτρο αυτό θα τεθεί σε εφαρμογή σε 180 ημέρες με προοδευτική αύξηση των ποσών, και αφορά και πλοία που δεν έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα. Ο αντιπρόσωπος για το εμπόριο της αμερικανικής προεδρίας, USTR, διευκρίνισε ότι τα τέλη θα χρεώνονται ανά επίσκεψη στις ΗΠΑ, φθάνοντας έως και πέντε φορές το χρόνο ανά πλοίο.
Η αμερικανική ναυτική βιομηχανία, που κάποτε κυριαρχούσε μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, σήμερα αντιπροσωπεύει μόλις το 0,1% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, ενώ η Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες έχουν αποκτήσει ηγετικό ρόλο. Η ανακοίνωση έρχεται στο πλαίσιο των προσπαθειών του USTR να αποκαταστήσει τα αμερικανικά ναυπηγεία και να αντιδράσει στις πρακτικές που θεωρούνται αθέμιτες από την πλευρά της Κίνας.
Ο πρώην πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε δώσει εντολή για τη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τις αθέμιτες πρακτικές της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής και των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία συνεχίστηκε και επί της θητείας του Ντόναλντ Τραμπ. Η έρευνα έχει σημαντικές επιπτώσεις για τις διεθνείς εμπορικές σχέσεις, καθώς η Κίνα κατασκευάζει περίπου το 50% των πλοίων παγκοσμίως, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, που συγκεντρώνουν το 95% της παγκόσμιας παραγωγής πλοίων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr