Εξετάζοντας την αύξηση του σκιώδους στόλου της Ρωσίας και τις επιπτώσεις του στη διεθνή ναυτιλία. Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, ο σκιώδης στόλος της Ρωσίας έχει επεκταθεί σημαντικά. Αποτελούμενος από πλοία που δραστηριοποιούνται εκτός του επίσημου κόσμου της ναυτιλίας, ο σκιώδης στόλος αποτελεί κίνδυνο για τα νομίμως πλέοντα πλοία, τα παράκτια κράτη και το θαλάσσιο περιβάλλον (key001). Επιπλέον, η Ρωσία θα μπορούσε να αξιοποιήσει αυτόν τον τεράστιο στόλο για θαλάσσιες μεταφορές στρατηγικής σημασίας (key002), όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα του Politico.
Πριν ακόμη οι δυτικές κυβερνήσεις επιβάλουν ανώτατο όριο τιμής 60 δολαρίων ανά βαρέλι στο ρωσικό πετρέλαιο τον Δεκέμβριο του 2022, οι δυτικές ναυτασφαλιστικές εταιρείες είχαν ήδη αρχίσει να αποσύρουν την κάλυψη των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Η Elisabeth Braw, συγγραφέας του άρθρου, υπογραμμίζει ότι η νέα της έρευνα σχετικά με τον σκιώδη στόλο επιβεβαίωσε αυτήν την τάση.
Τα σκιώδη πλοία, γνωστά και ως πλοία-φαντάσματα, ανήκουν σε αδιαφανείς εταιρείες και πλέουν υπό σημαίες χωρών με περιορισμένη ή ανύπαρκτη ναυτική εμπειρία. Η Ρωσία, εξαρτώμενη από αυτόν τον στόλο, έχει επισημάνει την ανάγκη να τονώσει τις θαλάσσιες μεταφορές στρατηγικής σημασίας, οι οποίες περιλαμβάνουν τη μεταφορά εξοπλισμού απαραίτητου για στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Η στρατηγική σημασία των θαλάσσιων μεταφορών καταδεικνύει τον κίνδυνο που προκύπτει από την επέκταση του σκιώδους στόλου και τη δυνατότητα που έχει η Ρωσία να επωφεληθεί από αυτήν την κατάσταση, καθιστώντας τη Δύση σε επιφυλακή.
Πηγή περιεχομένου: in.gr