Ο Τζέρι Καλογεράτος αναλύει τη σημασία της ενεργειακής μετάβασης και της ζήτησης για LNG στην αγορά της ναυτιλίας. Στο 19ο Ετήσιο Φόρουμ Διεθνούς Ναυτιλίας της Capital Link, που διεξήχθη τη Δευτέρα στο Metropolitan Club της Μανχάταν, η ενεργειακή μετάβαση και οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας συζήτησης σχετικά με τον τομέα της ναυτιλίας αερίου. Ο Τζέρι Καλογεράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp. (NASDAQ: CCEC), παρουσίασε μια δυναμική προοπτική για την ναυτιλία LNG και την αποθήκευση άνθρακα, τοποθετώντας την εταιρεία του στην πρώτη γραμμή ενός εξελισσόμενου ναυτιλιακού τοπίου που διαμορφώνεται από τις απαιτήσεις καθαρής ενέργειας και τις τεχνολογικές αλλαγές.
«Διαθέτουμε και λειτουργούμε τον μεγαλύτερο στόλο LNG μεταφορέων που είναι εισηγμένος στις Η.Π.Α., με 12 πλοία στην θάλασσα και άλλα έξι στο δρόμο», δήλωσε ο Καλογεράτος. Επενδύοντας σε φορτία που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση —από LNG και LPG μέχρι αμμωνία και υγρό CO₂—, η CCEC έχει υποστηριχθεί από έσοδα 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε συμβόλαια και έναν φάκελο χρονοναύλωσης επτά ετών.
Ο Καλογεράτος προειδοποίησε ότι η αγορά ναυτιλίας LNG πλησιάζει σε σημείο πίεσης. «Πιστεύουμε ότι η αγορά LNG θα επιστρέψει σε ισορροπία το 2026/early 27. Οι ισχυρές χρονοναυλώσεις 7-10 ετών παραμένουν σταθερές, κάτι που αντικατοπτρίζει τα θεμελιώδη στοιχεία για τις μελλοντικές παραδόσεις», πρόσθεσε. Σημείωσε ότι οι καθυστερήσεις στην νέα εξαγωγική ικανότητα —περίπου 30 εκατομμύρια τόνοι ετησίως πίσω από το πρόγραμμα— αναμένεται να επιλυθούν έως το 2026 και το 2027, οδηγώντας σε αυστηρή στέρηση διαθέσιμων πλοίων.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε επίσης στην μεταφορά αποθήκευσης άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα (CCUS), μια αναδυόμενη αγορά στον τομέα της ναυτιλίας. Η CCEC κατέχει τέσσερις από τους πρώτους υγρούς μεταφορείς CO₂ στον κόσμο —πολυάριθμα πλοία πολλών αερίων που ο Καλογεράτος περιέγραψε ως σημαντικό κομμάτι ενός πολύ μικρού βιβλίου παραγγελιών. Βλέπει αυτά τα πλοία να παίζουν κρίσιμο ρόλο στη διαδικασία αποανθρακοποίησης, ειδικότερα στην Ευρώπη, όπου προγράμματα όπως το Northern Lights της Νορβηγίας και το Stella Maris που υποστηρίζεται από την ΕΕ προχωρούν.
Ο Καλογεράτος ανέφερε ότι η αύξηση των ενεργειακών αναγκών από τα κέντρα δεδομένων που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη είναι μια μακροχρόνια θετική τάση για τη ζήτηση LNG, χαρακτηρίζοντας την προοπτική της αγοράς πολύ ισχυρή παρά την βραχυπρόθεσμη αστάθεια. Άλλοι ομιλητές επανέλαβαν τον αισιόδοξο τόνο για την ναυτιλία αερίου. Ο Ρίτσαρντ Τάιρελ, Διευθύνων Σύμβουλος της Cool Company (NYSE: CLCO), αναγνώρισε προσωρινή πίεση στο LNG λόγω ενός σπασίματος στην arbitrage μεταξύ λεκανών αλλά υποστήριξε ότι η ανάπτυξη εξαγωγών στις Η.Π.Α. και οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης προοιωνίζονται θετικά για τη μελλοντική ζήτηση ναυτιλίας.
Για τον τομέα του υγρού πετρελαίου (LPG), ο Διευθύνων Σύμβουλος της BW LPG, Κρίστιαν Σόρενσεν, δήλωσε ότι οι θεμελιώδεις δυνάμεις της αγοράς παραμένουν ισχυρές, με αυξανόμενη ζήτηση στην Ασία και πιθανή νέα ανάπτυξη στην Αφρική. Ο CFO της Dorian LPG, Τεντ Γιανγκ, πρόσθεσε ότι το LPG συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στις πετροχημικές εφαρμογές και η ανάπτυξη του στόλου παραμένει διαχειρίσιμη.
Ο Ράντι Γκιβάνς, υπεύθυνος Σχέσεων με Επενδυτές της Navigator Gas, εστίασε στην διαφοροποίηση ως έναν τρόπο προστασίας από την μακροοικονομική αβεβαιότητα. «Μεταφέρουμε επτά εμπορεύματα σε πολλούς ηπείρους», δήλωσε. «Αυτό μας δίνει έναν βαθμό σταθερότητας εσόδων, ειδικά με μια ισορροπημένη ανάμειξη έκθεσης σε spot και χρονοναυλώσεις».
Πηγή περιεχομένου: in.gr