Οι ανατροπές στην αγορά πολυτέλειας της Κίνας: Η νέα κανονικότητα

Οι ανατροπές στην αγορά πολυτέλειας της Κίνας: Η νέα κανονικότητα

Αναλύουμε τις εξελίξεις στην αγορά πολυτέλειας στην Κίνα και την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα. Η αγορά πολυτέλειας στην Κίνα υφίσταται δραματικές αλλαγές που προκύπτουν από τη μείωση των δαπανών μετά το πανδημικό κύμα. Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οι μάρκες πρέπει να εστιάσουν στην καινοτομία και να επεκταθούν σε περιφερειακές πόλεις. Η κατάσταση είναι κρίσιμη, καθώς το 2024 η αγορά γνωρίζει την πιο απότομη πτώση των τελευταίων ετών, καταγράφοντας πτώση 18-20% στα επίπεδα του 2020, κυρίως λόγω της χαμηλής καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της αύξησης των αγορών στο εξωτερικό, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Bain & Company.

Η ύφεση, που εντάθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, επισημαίνει την παύση της τεχνητής ώθησης που είχε φέρει η εποχή της Covid-19 στην κατανάλωση ειδών πολυτελείας στην ηπειρωτική Κίνα. Μόνο ελάχιστες μάρκες έχουν καταφέρει να διατηρήσουν ή να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε μια τόσο δύσκολη χρονιά για τον κλάδο.

Η πτώση των δαπανών το 2024 οφείλεται κυρίως στη μείωση των εγχώριων καταναλωτικών δαπανών, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στις διεθνείς αγορές, ειδικότερα στην Ιαπωνία και την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον Bruno Lannes, ανώτερο εταίρο της Bain & Company, αυτός ο αντίκτυπος ποικίλει ανά κατηγορία πολυτελών προϊόντων.

Στον τομέα της ομορφιάς, παρατηρείται ανθεκτικότητα, με τις καταναλωτές να αναζητούν συνεχώς συναισθηματικές και αισθητηριακές εμπειρίες. Αντιθέτως, η αγορά ρολογιών και κοσμημάτων υπέστη σημαντικές απώλειες. Οι κατηγορίες της μόδας και των δερμάτινων ειδών επίσης αντιμετωπίζουν προκλήσεις, κυρίως λόγω της υπερβολικής εξάρτησης από εμβληματικά κομμάτια και της περιορισμένης καινοτομίας.

Ένας σημαντικός παράγοντας της αγοράς είναι η δραματική αλλαγή στους τόπους καταναλωτικών δαπανών των Κινέζων. Η επιστροφή στις αγορές του εξωτερικού, ειδικά στην Ιαπωνία, οδηγεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις τιμών που μπορεί να φτάνουν το 30%. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 2024, σχεδόν το 40% των κινεζικών δαπανών πολυτέλειας πραγματοποιούνται εκτός της ηπειρωτικής Κίνας.

Ακόμη και οι πωλήσεις αφορολόγητων ειδών στην Χαϊνάν, που προηγουμένως ευημερούσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παρουσίασαν μείωση 29% σε ετήσια βάση. Η Bain προβλέπει ότι η αγορά πολυτελών ειδών θα παραμείνει στάσιμη έως το 2025, με το πρώτο εξάμηνο να αναμένεται δύσκολο αλλά με πιθανές θετικές εξελίξεις στο δεύτερο μισό του έτους. Σημαντικό είναι να σημειωθεί ότι οι πολύ σημαντικοί πελάτες (VIC) συνεχίζουν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα, αν και οι δαπάνες τους γίνονται πιο συντηρητικές.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play