Οι δασμοί και η μεταβολή στις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές

Οι δασμοί και η μεταβολή στις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές

Οι δασμοί που επιβάλλει ο Τραμπ αναμένεται να αλλάξουν δραστικά τις θαλάσσιες διαδρομές του εμπορίου. Νέα αναταραχή έχει προκληθεί στον τομέα της ναυτιλίας εξαιτίας των εξαγγελιών του Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών ύψους 25% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αναλυτές του ναυτιλιακού κλάδου σημειώνουν ότι, αν και είναι πρώιμο να εκτιμηθούν οι ακριβείς επιπτώσεις, οι δασμοί ήδη επηρεάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές του παγκόσμιου εμπορίου και, κυρίως, τη ζήτηση πλοίων.

Ειδικότερα, μια στροφή προς πιο απομακρυσμένες χώρες εξαγωγής, στις οποίες επιβάλλονται οι δασμοί, αναμένεται να ωφελήσει τη ναυλαγορά, ενώ το αντίθετο θα έχει αρνητική επίδραση στους ναύλους.

Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία φόρτωσης της Oceanbolt, η Βραζιλία ήταν ο μεγαλύτερος θαλάσσιος προμηθευτής χάλυβα των ΗΠΑ κατά την τελευταία διετία, προμηθεύοντας 9,4 εκατομμύρια τόνους χάλυβα, από τους συνολικά 22,1 εκατομμύρια τόνους που εισήχθησαν μέσω θαλάσσης. Δεύτερη ήταν η Ιαπωνία, με 2 εκατομμύρια τόνους, και ακολουθούσε η Νότια Κορέα με 1,9 εκατομμύρια τόνους.

Επιπλέον, η αλλαγή στη ναυτιλιακή ζήτηση που προκαλούν οι δασμοί αναμένεται να πλήξει πρώτα τα supramaxes, τα οποία έχουν μεταφέρει τα δύο τρίτα του θαλάσσιου χάλυβα προς τις ΗΠΑ. Σχεδόν το 25% του θαλάσσιου όγκου έχει μεταφερθεί με πλοία handysizes, ενώ τα panamaxes και shortsea πλοία αντιπροσωπεύουν μικρότερα ποσοστά.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Baltic Exchange, οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν σημειώσει αξιοσημείωτες μειώσεις. Με την ολοκλήρωση των εορτασμών της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς, αναμένεται αύξηση στις εισαγωγές/εξαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, γεγονός που μπορεί να έχει θετική επίδραση στις τιμές των ναύλων.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος υπογραμμίζει την αβεβαιότητα που δημιουργούν οι κυρώσεις Τραμπ για τις γειτονικές χώρες όπως το Μεξικό και ο Καναδάς, οι οποίες, παρά την καθυστέρηση επιβολής, έχουν προκαλέσει αναστάτωση στη ναυτιλία. Αυτό δημιουργεί έναν κίνδυνο για τις εμπορικές ροές και αυξάνει τη ζήτηση για πλοία.

Τέλος, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) επισημαίνει ότι η πιθανότητα εμπορικού πολέμου θα έχει σοβαρές συνέπειες στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα, διαταράσσοντας το διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play