Οι γυναίκες στον κινηματογράφο της Ινδίας: Η Payal Kapadia και η αμφισβήτηση του πατριαρχικού συστήματος

Οι γυναίκες στον κινηματογράφο της Ινδίας: Η Payal Kapadia και η αμφισβήτηση του πατριαρχικού συστήματος

Η Payal Kapadia φέρνει στο προσκήνιο τις προκλήσεις και τις νίκες των γυναικών στον ινδικό κινηματογράφο. Δεν υπάρχει τίποτα φαινομενικά ιδιαίτερο στη Βομβάη, σύμφωνα με την Payal Kapadia. Η πόλη ορίζεται από τους ανθρώπους που ταξιδεύουν από όλη την Ινδία για να ζήσουν και να εργαστούν εκεί. Η 38χρονη Kapadia είναι ευδιάθετη πριν από την πρεμιέρα της πρώτης της ταινίας μεγάλου μήκους στο Ηνωμένο Βασίλειο, *All We Imagine As Light*, μια ονειρική ιστορία δύο νοσοκόμων που περιηγούνται στη ζωή και τον έρωτα στη Βομβάη. Τον Μάιο, έγινε η πρώτη ινδική ταινία εδώ και 30 χρόνια που έπαιξε στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ των Καννών. Η ανισότητα έχει αυξηθεί σημαντικά και οι γυναίκες συνεχίζουν να ζουν στο περιθώριο, παλεύοντας να βγάλουν το ενοίκιο. Η Payal Kapadia αποτυπώνει την αλλαγή αυτή μέσα από τις ζωές ηρώων που προσπαθούν να βρουν τη θέση τους σε μια κοινωνία που συνεχώς αλλάζει, αφήνοντας ένα ξεχωριστό αποτύπωμα στην ινδική φιλμογραφία.

Η Kapadia αναγνωρίζει ότι η οικονομική ανεξαρτησία είναι αναγκαία, αλλά πιστεύει ότι χρειάζονται μεγαλύτερες συζητήσεις για την κοινωνική δυναμική που αγγίζουν τις ζωές των γυναικών. Με την ταινία της, προβάλλει τη σύνθετη σχέση των γυναικών με την πατριαρχία και τις εσωτερικές τους μάχες.

Βίντεο:

Loading