Η ιστορία του Rasheed Abueideh, ενός βραβευμένου προγραμματιστή που προσπαθεί να αφηγηθεί την ιστορία της Παλαιστίνης μέσω του Dreams on a Pillow. Στην πόλη Ναμπλούς της Δυτικής Όχθης, περίπου 50 χιλιόμετρα βόρεια της Ιερουσαλήμ, ζει ο Rasheed Abueideh, βραβευμένος προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών, ο οποίος σήμερα συντηρεί την οικογένειά του πουλώντας ξηρούς καρπούς. Πριν από δέκα χρόνια, δημιούργησε το αποκαλυπτικό παιχνίδι Liyla and the Shadows of War, το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός πατέρα που προσπαθεί να βρει ασφαλές καταφύγιο για εκείνον και την κόρη του, ενώ ταυτόχρονα συνειδητοποιεί ότι η ασφάλεια είναι ένα άπιαστο όνειρο, καθώς οι πύραυλοι πέφτουν γύρω τους.
Το παιχνίδι του Abueideh έχει απορριφθεί πάνω από διακόσιες φορές από εκδότες και παρόχους πολιτιστικών επιχορηγήσεων, επειδή θεωρείτο αμφιλεγόμενο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η αναφορά στην ιστορία των Παλαιστινίων έχει πάντα θεωρηθεί ταμπού, όπως υποστηρίζει ο ίδιος.
Το νέο του έργο, Dreams on a Pillow, πραγματεύεται τη Νάκμπα του 1948, μέσα από τη φωνή ενός λαϊκού παραμυθιού για μια μητέρα που τρέχει να σώσει το μωρό της, μόνο για να ανακαλύψει ότι το έχει πάρει μαζί της ένα μαξιλάρι. Στο παιχνίδι, η μητέρα προσπαθεί να φτάσει στο Λίβανο, ενώ ονειρεύεται την Παλαιστίνη που γνώρισε στην παιδική της ηλικία.
Αυτή τη στιγμή, ο πόλεμος πλήττει και πάλι τον τόπο του Abueideh. Ωστόσο, δηλώνει αποφασισμένος να διηγηθεί αυτή την παλαιστινιακή ιστορία. Με την υποστήριξη μιας μικρής ομάδας προγραμματιστών, ξεκίνησε μια εκστρατεία χρηματοδότησης με στόχο την πραγματοποίηση του Dreams on a Pillow. Η μόνη μας επιλογή ήταν η χρηματοδότηση από τον απλό κόσμο, καθώς όλες οι μεγάλες πλατφόρμες crowdfunding δεν αναγνωρίζουν την Παλαιστίνη. Τελικά, η ομάδα στράφηκε στο LaunchGood, όπου κατάφερε να πετύχει τον στόχο χρηματοδότησης.
Ο Abueideh εκτιμά ότι η ολοκλήρωση του παιχνιδιού θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια και έχει διασφαλίσει ότι υπάρχει σαφές σχέδιο για τη συνέχειά του, σε περίπτωση που του συμβεί κάτι λόγω της συνεχούς ισραηλινής επιθετικότητας στη Δυτική Όχθη. Ο στόχος είναι να επιτρέψουμε στους παίκτες να κατανοήσουν τι συνέβη στους Παλαιστίνιους κατά τη διάρκεια αυτής της σκοτεινής εποχής. Θέλει να περάσει το μήνυμα ότι η εθνοκάθαρση των Παλαιστινίων είναι μια διαρκής διαδικασία που ξεκίνησε το 1948, ώστε οι παίκτες να αποκτήσουν συνείδηση της τρέχουσας κατάστασης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr