ΟΟΣΑ: Ένας στους τέσσερις ενήλικες στην Ελλάδα έχει δεξιότητες επιπέδου 10χρονου

ΟΟΣΑ: Ένας στους τέσσερις ενήλικες στην Ελλάδα έχει δεξιότητες επιπέδου 10χρονου

Ανησυχητικά ευρήματα ΟΟΣΑ: Οι δεξιότητες των ενηλίκων στην Ελλάδα υπολείπονται των απαιτήσεων. Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας του ΟΟΣΑ για τις δεξιότητες των ενηλίκων, η οποία διεξάγεται σχεδόν κάθε δεκαετία και φέτος περιλαμβάνει 31 χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου. Ο εγγραματισμός των ενηλίκων στον δυτικό κόσμο δεν μόνο δεν βελτιώνεται, αλλά χειροτερεύει σε παγκόσμιο επίπεδο. Σχεδόν ο ένας στους πέντε ενήλικες στις ανεπτυγμένες χώρες διαθέτει ικανότητες ανάγνωσης, γραφής και απλών αριθμητικών πράξεων που ισοδυναμούν ή είναι χειρότερες από αυτές ενός μαθητή πέμπτης δημοτικού. Στην Ελλάδα, τα αντίστοιχα ποσοστά σε προηγούμενες έρευνες ξεπερνούσαν το 26%.

Ο στόχος της έρευνας Adult Skills είναι η αξιολόγηση της επάρκειας ενηλίκων και νέων ατόμων σε εργάσιμη ηλικία (16-65 ετών) σε τρεις βασικές δεξιότητες: αλφαβητισμός, αριθμητικός αλφαβητισμός και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ειδικά σε περιβάλλοντα που απαιτούν τη χρήση τεχνολογίας. Ο αλφαβητισμός αναφέρεται στις ικανότητες ανάγνωσης και γραφής, καθώς και στην κατανόηση και ερμηνεία του γραπτού και προφορικού λόγου. Η έρευνα στοχεύει να καταδείξει πώς οι ενήλικες αξιοποιούν τις γνώσεις τους στην αγορά εργασίας, την κοινωνία και την πολιτική ζωή.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά την ανησυχητική εικόνα, η Ελλάδα κατέχει υψηλά επίπεδα επάρκειας στις ξένες γλώσσες και το ποσοστό νέων αποφοίτων με πτυχία στις φυσικές επιστήμες είναι σχετικά υψηλό. Ωστόσο, το ποσοστό των ενηλίκων που βρίσκονται σε κατώτερη βαθμίδα δεξιοτήτων είναι σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Πάνω από ένας στους τέσσερις ενήλικες στην Ελλάδα ανήκει στην κατώτερη βαθμίδα αλφαβητισμού, με σχεδόν τρεις στους δέκα να δυσκολεύονται στις αριθμητικές δεξιότητες.

Το απογοητευτικό είναι ότι, ενώ θεωρητικά η εκπαίδευση βελτιώνεται, οι ικανότητες των ενηλίκων διαρκώς επιδεινώνονται, προκαλώντας ένα χάσμα δεξιοτήτων που διαχωρίζει τους πτυχιούχους από τους λιγότερο μορφωμένους. Η έκθεση αναφέρει πως οι ελληνικές επιχειρήσεις συχνά προτιμούν να απασχολούν εργαζομένους με περιορισμένες δεξιότητες, ενισχύοντας το φαινόμενο του brain drain.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play