Πέντε θεατρικές επαναλήψεις που πρέπει να (ξανα)δείτε

Πέντε θεατρικές επαναλήψεις που πρέπει να (ξανα)δείτε

Από την Τώνια Καράογλου

 

 

Κάποιες ξεκίνησαν πέρυσι και άλλες πρωτοπαρουσιάστηκαν πριν από κάμποσα χρόνια. Και οι πέντε, πάντως, είναι παραστάσεις που έκαναν αίσθηση, αγαπήθηκαν και ο κύκλος της ζωής τους δεν λέει να κλείσει. Εμείς σας τις παρουσιάζουμε μαζί με μερικούς λόγους για να τις (ξανα)δείτε.

 

 

1 «Master Class»

 

Γιατί να την (ξανα)δω

Επειδή το έργο του Αμερικανού Τέρενς ΜακΝάλι, που εμπνέεται από τη ζωή και την προσωπικότητα της Μαρίας Κάλλας, έδωσε πέρυσι την ευκαιρία στη Μαρία Ναυπλιώτου να πραγματοποιήσει μια καθηλωτική ερμηνεία, γεμίζοντας ασφυκτικά τη σκηνή του Μικρού Χορν. Στο «Master Class» ο ΜακΝάλι σκιαγραφεί ένα πολυπρισματικό πορτρέτο της γυναίκας κι επαγγελματία Κάλλας, και στην παράσταση η Μαρία Ναυπλιώτου της έδωσε σάρκα, φωνή και ψυχή. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στη σκηνοθεσία δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες, φροντίζοντας παράλληλα να μην αφήσει τους ηθοποιούς των μικρότερων ρόλων στο ημίφως.

 

Info

Η παράσταση μεταφέρεται στο Θέατρο «Δημήτρης Χορν» από τις 9/10, με κάποιες αλλαγές στους δεύτερους ρόλους (Εύα Γαλογαύρου, Λητώ Μεσσήνη, Δάφνη Δαυίδ, Γιώργος Φλωράτος, Πέτρος Μπούρας, Αλέξανδρος Αβδελιώδης, Δημήτριος Ψύλλος). Η σκηνοθεσία είναι του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και τα σκηνικά της Όλγας Μπρούμα.

 

2 «Γιούγκερμαν»

 

Γιατί να την (ξανα)δω

Επειδή ο Δημήτρης Τάρλοου ανέβασε το συναρπαστικό, αυτοβιογραφικό και πιο διαβασμένο απ’ όλα μυθιστόρημα του παππού του Μ. Καραγάτση, σε μια απαιτητική παράσταση υψηλών προδιαγραφών. Η σκηνή του Θεάτρου Πορεία φιλοξένησε τη γοητευτική προσωπικότητα και την πολυτάραχη ζωή του τυχοδιώκτη και γυναικά Βασίλη Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, που βρήκε στο πρόσωπο του Γιάννη Στάνκογλου έναν πιστό ερμηνευτή. Στο πρόσωπο της Θάλειας Σταματέλου αναγνωρίσαμε μια πολλά υποσχόμενη νέα ηθοποιό, ενώ ο πολυπληθής θίασος έδωσε ζωή σε πάνω από τριάντα πρόσωπα, από πόρνες και λιμενεργάτες μέχρι μέλη της «καλής κοινωνίας».

 

Info

Η παράσταση επιστρέφει στο Θέατρο Πορεία at Victoria από τις 9/10, με μερικές αλλαγές στη διανομή. Η διασκευή είναι του Στρατή Πασχάλη, η σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου και τα σκηνικά της Έλλης Παπαγεωργακοπούλου. Ερμηνεύουν: Γιάννης Στάνκογλου, Χρήστος Μαλάκης, Θάλεια Σταματέλου, Βασιλική Τρουφάκου, Γιάννης Νταλιάνης, Καίτη Μανωλιδάκη κ.ά.

 

3 «Το κιβώτιο»

 

Γιατί να την (ξανα)δω

Επειδή το long seller για πάνω από σαράντα χρόνια μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου παρουσιάζεται σε μια μονολογική παράσταση, η οποία δικαιώνει το στοίχημα που έβαλε ο Φώτης Μακρής. Το εμβληματικό έργο του Αλεξάνδρου εμπνέεται από την αριστερά και τον Εμφύλιο, όμως ξεπερνάει τα όρια του ιστορικού μυθιστορήματος και γίνεται ένα συνολικά πολιτικό, ακόμη και υπαρξιακό έργο, που η παρουσία του χρειάζεται να παραμείνει ενεργή στον δημόσιο λογο. Το ανέβασμά του στο σανίδι αποδείχτηκε προσωπικό στοίχημα και ρόλος ζωής για τον Φώτη Μακρή, που συνσκηνοθετεί την παράσταση και παράλληλα ερμηνεύει τον μοναδικό ρόλο, δίνοντας σάρκα και οστά σε έναν ήρωα που παλεύει μόνος απέναντι σε ένα γραφειοκρατικό σύστημα.

 

Info

Η παράσταση επαναλαμβάνεται για πέμπτη σεζόν στο Studio Μαυρομιχάλη. Η δραματουργική επεξεργασία και η σκηνοθεσία είναι της Κλεοπάτρας Τολόγκου και του Φώτη Μακρή, η σκηνογραφία του Διονύση Μανουσάκη και η μουσική του Γιώργου Νινιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραστάσεις θα πλαισιωθούν και φέτος από εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συζητήσεις με το κοινό.

 

4 «Το δείπνο»

 

Γιατί να την (ξανα)δω

Επειδή ανέβηκε στο σανίδι ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα των τελευταίων ετών σε μια παράσταση ερμηνειών. Ξεκινώντας από την εν ψυχρώ δολοφονία μιας άστεγης από τρεις ευυπόληπτους εφήβους, ο Ολλανδός Χέρμαν Κοχ έβαλε στο επίκεντρο του βιβλίου του τον αμοραλισμό των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών και η Λίλλυ Μελεμέ το μετουσίωσε σε μια παράσταση για πέντε ηθοποιούς. Γύρω από το τραπέζι ενός γκουρμέ εστιατορίου και υπό το άγρυπνο βλέμμα του μετρ Γιώργου Κοτανίδη, που διακρίθηκε για την υποδόρια ειρωνεία που έφερε στη σκηνή η παρουσία του, εκτυλίχθηκε μια ανελέητη σύγκρουση μεταξύ δύο ζευγαριών. Αλήθεια, υπάρχουν νικητές σε τέτοιου είδους μάχες;

 

Info

Η παράσταση επιστρέφει στο Σύγχρονο Θέατρο από τις 9/10. Η μετάφραση είναι της Κάτιας Σπερελάκη και η σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ. Οι Γιώργος Κοτανίδης, Στέλιος Μάινας και Λάζαρος Γεωργακόπουλος παραμένουν στη φετινή διανομή, ενώ τους γυναικείους ρόλους αναλαμβάνουν οι Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους κι Ευαγγελία Συριοπούλου.

 

5 «Δείπνο ηλιθίων»

 

Γιατί να την (ξανα)δω

Επειδή το έργο του Φρανσίς Βεμπέρ δεν αποδείχτηκε άδικα ο μεγαλύτερος καλλιτεχνικός και εισπρακτικός θρίαμβος του Σπύρου Παπαδόπουλου. Το «Δείπνο ηλιθίων» είναι μια σκεπτόμενη anti-bullying κωμωδία, που ξεπερνά τα όρια του νεο-μπουλβάρ και μέσα από μια «αστεία» υπόθεση θίγει το ζήτημα της βίας και του ρατσισμού που εμφιλοχωρούν ακόμη και στις «καλύτερες οικογένειες», τους καθωσπρέπει αστούς. Ο Σπύρος Παπαδόπουλος τα καταφέρνει περίφημα στον διπλό του ρόλο: σκηνοθετεί την παράσταση με νεύρο, υπόγεια δραματικότητα και απροσδόκητο λυρισμό, ενώ παράλληλα ερμηνεύει με αξιοσημείωτη δεινότητα τον καλοκάγαθο, γκαφατζή Φρανσουά.

 

Info

Η παράσταση επαναλαμβάνεται για τέταρτη σεζόν στο Θέατρο Κάππα. Η μετάφραση είναι της Νικολέτας Κοτσαηλίδου, η σκηνοθεσία του Σπύρου Παπαδόπουλου και τα σκηνικά της Αθανασίας Σμαραγδή. Ερμηνεύουν: Σπύρος Παπαδόπουλος, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Βασίλης Ρίσβας, Άννα Μενενάκου, Χρήστος Σπανός, Ξανθή Γεωργίου, Δημήτρης Μαυρόπουλος.

 

ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play