Στη Θεσσαλονίκη πέφτουν από αύριο, οι προβολείς του τουριστικού γίγνεσθαι, όπου για 35η χρονιά πραγματοποιείται η διοργάνωση των εκθέσεων Philoxenia και Hotelia από τις 8-10 Νοεμβρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για την σημαντικότερη έκθεση τουρισμού στα Βαλκάνια, όπως τόνισε στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας. “ Είναι δύο εκθέσεις που δίνουν τον παλμό του τουρισμού”, πρόσθεσε. “ Ενός κλάδου που τα τελευταία χρόνια ακολουθεί έντονα ανοδική πορεία και αποτελεί στρατηγική βιομηχανία για τη χώρα”, σημείωσε ο κ.Τζήκας.
“ Η Philoxenia αποτελεί έναν εκθεσιακό και συνεδριακό κόμβο συνάντησης φορέων και ιδιωτών, στον οποίο συγκεντρώνονται όλα τα καινοτόμα στοιχεία και οι νέες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας. Μαζί με την Philoxenia πραγματοποιείται και η Hotelia, η έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού, που παρουσιάζει ότι πιο νέο στους κλάδους των ξενοδοχείων, της εστίασης και της καφεστίασης”, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης.
Η Philoxenia ενσωματώνει πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις με θεματικές παρουσιάσεις, ημερίδες και δράσεις και ουσιαστικά είναι η καλύτερη ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους, αλλά και για την αυτοδιοίκηση να παρουσιάσει τις ομορφιές των ελληνικών προορισμών.
Όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Θεόδωρος Καράογλου “ Η Philoxenia είναι ένας κορυφαίος θεσμός καθώς για περισσότερες από τρεις δεκαετίες υπηρετεί με συνέπεια την τουριστική αγορά. Είναι το δυνατό μέσο που ως κόμβος συνάντησης φορέων και ιδιωτών προωθεί το τουριστικό μας προϊόν, βοηθώντας έναν ολόκληρο κλάδο να αναπτύξει μια ιδιαίτερη δυναμική. Παράλληλα καθιστά τη Θεσσαλονίκη σημείο αναφοράς, διότι στην “καρδιά” της πόλης μας χτυπά η “καρδιά” του τουρισμού”. Ο κ.Καράογλου είπε ακόμη ότι “ για την Ελλάδα ο τουρισμός αποτελεί βασικό μέρος του εγχώριου ΑΕΠ, διαδραματίζοντας κομβικό ρόλο στην οικονομική κατάσταση της χώρας. Το 2018 συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία του 11,7% του ΑΕΠ με 21,6 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως τουλάχιστον αναφέρουν στοιχεία που περιλαμβάνονται σε σχετική μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Άρα, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά μας να προσελκύσουμε τουρίστες υψηλότερου οικονομικού επιπέδου, κάτι που συνεπάγεται καλύτερες εγκαταστάσεις και καλύτερη εκπαίδευση του προσωπικού. Με τη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, την προσέλκυση επενδύσεων μεγάλη κλίμακας, τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών,
δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως ο ελληνικός τουρισμός θα κερδίσει τη μάχη της εξωστρέφειας”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι δύο εκθέσεις έχουν να επιδείξουν πάνω από 540 εκθέτες, συμμετοχές από 21 χώρες και την παρουσία όλης της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας.
Οι εκθέτες της Philoxenia προσεγγίζουν τους 382 και της Hotelia είναι περίπου 160.
“ Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εκθεσιακών συμμετοχών να επισημάνω την αύξηση κατά 10% στους συνεκθέτες και τις επαναλαμβανόμενες συμμετοχές σε ποσοστό 70% την τελευταία τριετία, γεγονός που σημαίνει πως οι εκθέτες εμπιστεύονται διαχρονικά τον θεσμό των Philoxenia-Hotelia.
Οι εκθέτες, εκτός από την Ελλάδα, προέρχονται από Πολωνία, Βουλγαρία, Λουξεμβούργο, Αζερμπαϊτζάν, Φιλιππίνες, Κύπρο, Ουζμπεκιστάν, Μ. Βρετανία, Νεπάλ, Περού, Βοσνία, Τουρκία, Σλοβακία, Σερβία, Αρμενία, Κένυα, Ρωσία, Αλβανία, Τσεχία και Γαλλία. Μάλιστα, εκπροσωπούνται για πρώτη φορά κάποιοι διεθνείς προορισμοί, όπως η Πολωνία και το Νεπάλ, ενώ Τιμώμενη Χώρα είναι η Πολωνία, Τιμώμενος Δήμος η Τρίπολη και Τιμώμενη Περιφέρεια η Θεσσαλία”, σημείωσε ο κ.Ποζρικίδης.
Σε ό,τι αφορά την Πολωνία ειδικά, η επιλογή, όπως είπε ο κ.Τζήκας, έχει επετειακό χαρακτήρα αφού το 2019 Πολωνία και Ελλάδα γιορτάζουν την 100η επέτειο από την εδραίωση των διπλωματικών τους σχέσεων
Αναφερόμενος στο γεγονός ο επιτετραμμένος της πρεσβείας της Πολωνίας στην Αθήνα Tomasz Wisniewski, εξέφρασε τη χαρά του που δίνεται η ευκαιρία να παρουσιαστεί η χώρα όχι μόνο ως τουριστικός αλλά και ως πολιτιστικός και ιστορικός προορισμός μέσα από τη Philoxenia. Είπε επίσης ότι οι Πολωνοί αγαπούν πολύ την Ελλάδα και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι και φέτος οι τουρίστες που την επισκέφθηκαν θα ξεπεράσουν το ένα εκατομμύριο.
Στην Συνέντευξη Τύπου μίλησαν ακόμη, ο δήμαρχος Τρίπολης Κωνσταντίνος Τζιούμης, η αντιπεριφεριάρχης Κ.Μακεδονίας και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο Τομεάρχης Τουρισμού Κ.Μ. Αλέξανδρος Θάνος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος και ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών γραφείων Μ-Θ Βύρων Θεολόγης.
Στην φετινή διοργάνωση εκπροσωπούνται όλοι οι τουριστικοί προορισμοί, καθώς παρούσες είναι και οι 13 Περιφέρειες της χώρας και πολλοί Δήμοι, αλλά και ένα μεγάλο τμήμα του τουριστικού επιχειρείν.
Στους εκθέτες περιλαμβάνονται το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που έχει υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τουριστικές start-ups, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού από όλες τις Περιφέρειες της χώρας, οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, ΞΕΕ, ΗΑΤΤΑ (υπό την αιγίδα των οποίων βρίσκεται η έκθεση) κα.
Οι δράσεις και τα events
Στη φετινή Philoxenia θα παρουσιαστούν 35 τουριστικές start-ups μέσω δύο φορέων: του Digital Greece, πρότζεκτ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ νεοφυείς τουριστικές επιχειρήσεις έρχονται και μέσω του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, του πρώτου ελληνικού startup επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό, που αποτελεί μία πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Οι μεμονωμένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες που συμμετέχουν στο B2b Programme – Hosted Buyers της Philoxenia είναι 100 κορυφαίοι tour operators από 37 χώρες (1/3 των Hosted Buyers είναι MICE και 2/3 Tour Operators και Travel Agents).
Οι ομαδικές επισκέψεις από το εξωτερικό στην Philoxenia είναι τουλάχιστον 160 άτομα από Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία.
Τα 3.800 προγραμματισμένα ραντεβού επισκεπτών και εκθετών είναι αριθμός ρεκόρ πενταετίας για την Philoxenia.
Στην Hotelia αντίστοιχα έρχονται 42 hosted buyers από 19 χώρες και 120 επισκέπτες μέσω ομαδικών συμμετοχών από Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία.
Πάνω από 500 είναι τα προγραμματισμένα ραντεβού επισκεπτών και εκθετών στην Hotelia, που σημαίνει ότι μαζί με την Philoxenia ο αριθμός αυτών των συναντήσεων υπερβαίνει τις 4.300.
Το συνέδριο για τον Σκοτεινό Τουρισμό
Όπως κάθε χρόνο στο πλαίσιο της Philoxenia διοργανώνεται ένα συνέδριο για τον τουρισμό. Φέτος το θέμα του συνεδρίου θα διερευνήσει το ρόλο που παίζει το «σκοτεινό παρελθόν» ενός τόπου-προορισμού στη δημιουργία ελκυστικών αφηγημάτων και στην τουριστική εκμετάλλευση αυτών (Dark Tourism), κυρίως σε τοπικό επίπεδο, προσκαλώντας αξιόλογους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παράλληλες εκδηλώσεις
Στις παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνονται το Ελληνοσερβικό φόρουμ, το Ελληνοπολωνικό φόρουμ, τα Sales Seminar και οι εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης στο Digital Stage του περιπτέρου 13, οι Start-ups παρουσιάσεις στον ίδιο χώρο και η Έκθεση Φωτογραφίας – #My_Greece: Villages.
Σε ό,τι αφορά την έκθεση Hotelia θα υπάρχει ενότητα αφιερωμένη στη γαστρονομία all about gastronomy με διάφορες δράσεις και εργαστήρια και αντίστοιχα θα υπάρχει ενότητα για τον καφέ All About Café – The Cup Tasting Spot
Νικόλ Καζαντζίδου