Η συμφωνία Prada–Versace αναμένεται να μετασχηματίσει την αγορά πολυτελείας, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές στους πρωταγωνιστές του χώρου. Ως μία κίνηση υψηλού ρίσκου περιγράφεται από τους αναλυτές η απόφαση της Prada να ενσωματώσει τη Versace στον πολυμετοχικό της όμιλο πολυτελείας, με αξία 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ. Εάν ολοκληρωθεί το ντιλ μέχρι το τέλος Μαρτίου, η πώληση θα αντιπροσωπεύσει έκπτωση 20% από την αρχική τιμή εξαγοράς της Capri Holdings. Αυτή η αποτίμηση κρίνεται λογική, καθώς η Versace κατέγραψε πτώση εσόδων από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ohana & Co., Ariel Ohana, επεσήμανε ότι η πώληση της Versace προσφέρει στην Capri τη δυνατότητα να ενισχύσει τις δραστηριότητες του Michael Kors ή να στραφεί στην απόκτηση μικρότερων, πιο ευέλικτων εμπορικών σημάτων.
Η Capri Holdings Limited είναι μια πολυεθνική εταιρεία χαρτοφυλακίου μόδας, με έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και γραφεία στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. Το 1981, ιδρύθηκε από τον Αμερικανό σχεδιαστή Μάικλ Κορς και περιλαμβάνει εμπορικά σήματα όπως Versace και Jimmy Choo. Το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους, η Versace ανακοίνωσε έσοδα 193 εκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας μείωση 15% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ η λειτουργική της ζημία διευρύνθηκε στα 21 εκατομμύρια δολάρια.
Η Capri είχε προσλάβει την Barclays για να εξετάσει πιθανές επιλογές για ορισμένα από τα brands του χαρτοφυλακίου της. Ο αντίκτυπος της συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την Prada, η οποία αναμένει κέρδη από τα ισχυρά αποτελέσματα του 2024, με έσοδα που ανήλθαν σε 5,4 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 17%.
Εντούτοις, ορισμένοι αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η συμφωνία μπορεί να μην ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία της Prada, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επανατοποθετήσει τη στρατηγική της στην καθημερινή πολυτέλεια. Η Versace, με τη χαρακτηριστική χλιδή και την εξωστρέφεια της, προσφέρει μια διαφορετική αισθητική και τοποθέτηση στην αγορά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, αν και η Prada προγραμματίζει επενδύσεις σε άλλους τομείς όπως η λιανική και η ψηφιακή ανάπτυξη, πρέπει να προσέξει τον ανταγωνισμό από κολοσσούς όπως η LVMH και η Kering, οι οποίες έχουν σημαντική κεφαλαιοποίηση και ποικιλία εμπορικών σημάτων.
Η προσθήκη της Versace στο χαρτοφυλάκιο της Prada, εάν προχωρήσει, θα πρέπει να συνοδευτεί από στρατηγικές που θα επιτρέψουν στην εταιρεία να διαφοροποιηθεί και να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τους μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr