Εξερεύνηση της πλατωνικής φιλοσοφίας και της σημασίας της έννοιας του αγαθού στη σκέψη του Πλάτωνα. Ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο ταξίδι του Πλάτωνα στη Σικελία, αναπτύσσονται δύο σημαντικοί διάλογοι, ο Σοφιστής και ο Πολιτικός. Η θεμελίωση του πρώτου διαλόγου, του Σοφιστή, αρχίζει να διαγράφεται στο τέλος του Θεαίτητου, όταν ο Σωκράτης αναφέρεται σε μια επόμενη συνάντηση με τους συνομιλητές του το επόμενο πρωί. Η συμμετοχή ενός μη κατονομαζόμενου ξένου από την Ελέα της Κάτω Ιταλίας αναδεικνύει τη σύνδεση του Πλάτωνα με την Ελεατική Σχολή, η οποία έχει καταλυτική επίδραση στην πλατωνική σκέψη. Στον Σοφιστή, ο Σωκράτης αποτραβιέται από το κεντρικό προσκήνιο, επιτρέποντας στον Θεαίτητο και τον ξένο να αναλάβουν τον ηγετικό ρόλο, με τον δεύτερο να είναι στενός φίλος των μαθητών του Παρμενίδη και του Ζήνωνος. Ο Σοφιστής θεωρείται μεταφυσικός πυλώνας της πλατωνικής φιλοσοφίας και είναι αναγνωρίσιμος για την πολυπλοκότητα και την εις βάθος ανάλυση της έννοιάς του.
*Στη φωτογραφία του παρόντος άρθρου, ο Σοφιστής του Πλάτωνα (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια Δημήτρη Γληνού, εκδόσεις Ελληνοευρωπαϊκή Κίνηση Νέων, 1971).*
Πηγή περιεχομένου: in.gr