Ποιος είναι ο ρόλος των smartphone στην εκπαίδευση; Απαγορεύσεις και αντιφάσεις

Ποιος είναι ο ρόλος των smartphone στην εκπαίδευση; Απαγορεύσεις και αντιφάσεις

Εξερεύνηση του ρόλου των smartphone στην εκπαίδευση και των απαγορεύσεων που προτείνονται από κυβερνήσεις. Πολλές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, δείχνουν αποφασισμένες να περιορίσουν την υπερβολική χρήση των smartphone μέσω απαγορεύσεων. Οι ιατρικές έρευνες επισημαίνουν ότι τα παιδιά και οι έφηβοι έως 15 ετών διατρέχουν κίνδυνο εθισμού στις οθόνες. Στη διάρκεια Συνδιάσκεψης για τα Ψηφιακά Μέσα που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου στο Παρίσι, ειδικοί προέβλεψαν ότι σε 15 χρόνια, το 50% των αναγνωστικών δραστηριοτήτων παγκοσμίως θα γίνεται ψηφιακά.

Από την αρχή της δεκαετίας του 2010, τα smartphone έχουν κατακλύσει όχι μόνο τα σπίτια αλλά και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα παγκοσμίως. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη, 18η έκδοση του Ψηφιακού Βαρόμετρου, το 80% των μαθητών Γυμνασίου στη Γαλλία κατέχουν έξυπνα κινητά, με το ποσοστό των λυκειόπαιδων να φτάνει σχεδόν το 100%, όπως αναφέρει ο ρεπόρτερ του Figaro, Πιερ-Λοΐς Τομά.

Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε η πρώην υπουργός Παιδείας της Γαλλίας, Νικόλ Μπελουμπέ, τον Ιανουάριο του 2025 προγραμματίζεται η απαγόρευση της χρήσης smartphone στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτή η πρωτοβουλία προήλθε από έκθεση που υπογράμμισε την ανάγκη περιορισμένης χρήσης ψηφιακών συσκευών έως την ηλικία των 18 ετών.

Παράλληλα, περίπου 200 ιδιωτικά κολέγια στη Γαλλία έχουν ήδη εφαρμόσει πειραματικά το μέτρο του ψηφιακού διαλείμματος, περιορίζοντας τη χρήση των smartphone στις εγκαταστάσεις τους. Ωστόσο, ο ΟΟΣΑ, στην τελευταία του έκθεση Pisa, επισημαίνει ότι οι απαγορεύσεις δεν αποτελούν πανάκεια για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Οι ψηφιακές μέθοδοι πρόσβασης σε πληροφορίες μέσω κινητής τηλεφωνίας αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό κομμάτι των υποδομών του μέλλοντος.

Ο ΟΟΣΑ αναγνωρίζει την ανάγκη εύρεσης μιας ισορροπίας στη χρήση των ψηφιακών μέσων στις σχολικές τάξεις, με στόχο τόσο την αποφυγή αποσπασμάτων προσοχής όσο και τη θετική αξιοποίηση της τεχνολογίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ο ιδρυτής του YouScribe, Χουάν Πιρλό ντε Κορμπιόν, ανέφερε ότι το 50% και πλέον των αναγνωστικών δραστηριοτήτων στον κόσμο μπορεί να γίνουν ψηφιακά σε 15 χρόνια, προσδιορίζοντας ότι οι έξυπνες κινητές συσκευές μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση στη γνώση, κυρίως σε χώρες με περιορισμένη πρόσβαση σε πληροφορίες.

Στη Γαλλία υπάρχουν 15.000 δημόσιες βιβλιοθήκες, ενώ στην Αφρική αναλογεί μία βιβλιοθήκη σε πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους. Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών επισημαίνει ότι η βελτίωση της σχολικής υποδομής και η υιοθέτηση του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ποιοτική εκπαίδευση για όλους.

Τα τελευταία στοιχεία της GSMA δείχνουν ότι το 57% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω των έξυπνων συσκευών του, και αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play