Η Google επηρεάζει την πληροφόρηση και την αντίληψή μας μέσω της αναζήτησης, με σημαντικές επιπτώσεις συνεργατικής και πολιτικής φύσεως. Η αποστολή της Google είναι να παρέχει πληροφορίες στους ανθρώπους, αλλά οι πληροφορίες που νομίζουν ότι χρειάζονται δεν είναι πάντοτε οι πιο χρήσιμες. Η Σάρα Πρες, διευθύντρια ψηφιακού μάρκετινγκ στην Dragon Metrics, παρατήρησε ότι η Google πολλές φορές παρουσιάζει δεδομένα που δεν ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών. Η Google αντλεί περιεχόμενο από τον ιστό για να προσφέρει γρήγορες απαντήσεις, αναδυόμενες απόψεις μέσω των Featured Snippets, προκαλώντας τελικά παρανοήσεις.
Η φούσκα φιλτραρίσματος που δημιουργείται από την αναζήτηση στο Google έχει σοβαρές συνέπειες για την αντίληψή μας. Έρευνες υποδεικνύουν ότι οι χρήστες σπάνια ελέγχουν δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων, επηρεάζοντας δραματικά την αντίληψη τους για τον κόσμο. Η Google, η οποία διαχειρίζεται 6,3 εκατομμύρια ερωτήματα ανά δευτερόλεπτο, κατέχει γιγαντιαία δύναμη απέναντι στην πληροφόρηση που καταναλώνουμε καθημερινά.
Ο Γουίλιαμς-Κουκ, ιδρυτής της AlsoAsked, επισημαίνει ότι «δεν καταλαβαίνουμε τα αρχεία, τα φτιάχνουμε», εννοώντας ότι η μηχανή αναζήτησης επηρεάζει το τι θεωρούμε αξιόπιστο. Η Google θα πρέπει να εργάζεται για να ενημερώσει το κοινό σχετικά με την αληθινή λειτουργία της πλατφόρμας της, αλλά αυτό φαίνεται δύσκολο, καθώς μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου δεν είναι διατεθειμένη να παραδεχτεί τα ελαττώματά της.