Η επίδραση του TikTok και του Spotify στη διάρκεια των μουσικών κομματιών και η αλλαγή στη δομή της ποπ μουσικής. Προς τους λάτρεις της μουσικής. Η διάρκεια των μουσικών κομματιών έχει αλλάξει σημαντικά με την πάροδο του χρόνου, από τους Trammps μέχρι τη Μαντόνα. Η διάρκεια των κομματιών στο παρελθόν μπορεί να φτάσει και τα οκτώ λεπτά, όπως στο All Too Well της Τέιλορ Σουίφτ, που ξεπερνά τα δέκα λεπτά ηχογράφησης. Σήμερα, ωστόσο, παρατηρούμε μια σημαντική μείωση στη διάρκεια, με καλλιτέχνες να κυκλοφορούν κομμάτια που συχνά διαρκούν λιγότερο από τρία λεπτά. Το Taste της Σαμπρίνα Κάρπεντερ διαρκεί μόλις 2:37, ενώ το Boys a Liar Pt. 2 των PinkPantheress και Ice Spice μόλις που ξεπερνά τα δύο λεπτά.
Οι νέοι καλλιτέχνες συχνά επικεντρώνονται στη δημιουργία πιασάρικων hooks για να προσελκύσουν την προσοχή των χρηστών στο TikTok, όπως επισημαίνει ο καθηγητής Άντριου Μολ του Πανεπιστημίου Northeastern. Αυτά τα hooks είναι επαναλαμβανόμενοι ήχοι που μπορούν να γίνουν viral και καθορίζουν την επιτυχία ενός νέου single. Στην πραγματικότητα, μια έκθεση της Samsung για το 2020 προέβλεψε ότι μέχρι το 2030, η διάρκεια των μέσων επιτυχημένων τραγουδιών μπορεί να μειωθεί σε μόλις δύο λεπτά.
Η στροφή προς τη συντομία αυτή αποδίδεται κυρίως σε δύο πλατφόρμες: το TikTok και το Spotify. Στο TikTok, ένα απόσπασμα 10 δευτερολέπτων μπορεί να εκτοξεύσει ένα τραγούδι στα charts, ενώ το Spotify πληρώνει δικαιώματα μόνο αν οι ακροατές παραμείνουν στο κομμάτι για περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα. Αυτό έχει επιφέρει αλλαγές στη δομή των κομματιών, με τους καλλιτέχνες να προσαρμόζουν τη μουσική τους για να πιάσουν άμεσα την προσοχή των ακροατών.
Ορισμένα κομμάτια αρχίζουν ήδη με το ρεφρέν, καθώς αυτό είναι το πιο πιασάρικο μέρος, όπως αναφέρει ο Σλόμο Ντουμπνόφ, συνθέτης και καθηγητής μουσικής. Η βιομηχανία μουσικής έχει αρχίσει να κατανοεί την επίδραση των social media, καθώς το 84% των τραγουδιών που βρίσκονται στο Global 200 του Billboard έχει αποκτήσει δημοτικότητα μέσω του TikTok πριν καταλήξει στα charts.
Συνολικά, η μουσική σήμερα είναι γρηγορότερη και πιο προσανατολισμένη στη δημιουργία hooks, καθώς η ταχύτητα είναι κρίσιμη για την επιτυχία. Οι ακροατές δεν περιμένουν και η πίεση για γρήγορες συνθέσεις έχει αναδείξει έναν νέο τρόπο δημιουργίας μουσικής. Με τις πλατφόρμες streaming να επιβραβεύουν τα σύντομα κομμάτια, οι καλλιτέχνες προσαρμόζονται, δημιουργώντας μουσική που είναι λιγότερο περίπλοκη αλλά με μεγαλύτερη εμπορική απήχηση.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr