Προς ένα νέο ελληνικό τουριστικό προϊόν

Προς ένα νέο ελληνικό τουριστικό προϊόν

Άρθρο του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, για τη Philoxenia που φιλοξενείται στο περιοδικό ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

 

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει πετύχει τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό ανοδικό σερί, κυρίως ποσοτικό. Το ζητούμενο πλέον είναι η αύξηση αυτή να είναι διατηρήσιμη, βιώσιμη και το σημαντικότερο να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από τη στροφή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος προς την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα. Εκεί εστιάζει και το 10ετές πλάνο για τον τουρισμού που θα παρουσιάσουμε στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020. Δηλαδή στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών λιγότερο προβεβλημένων στη χώρα μας, στην ανάδειξη περιοχών που σήμερα δεν έχουν την προβολή που θα έπρεπε και στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων.

Όλα αυτά στο πλαίσιο μιας ισόρροπης ανάπτυξης προς όφελος όλων των εμπλεκομένων μερών και με γνώμονα πάντα την προστασία των φυσικών πόρων, τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και των παραδόσεων και την προώθηση ποιοτικών τουριστικών υποδομών με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Και με απώτερο στόχο η ανάπτυξη που θα έρθει να συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Φυσικά τουριστική “ βιομηχανία” στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, χωρίς τη μετάβαση του τουριστικού μας προϊόντος στη νέα ψηφιακή εποχή δε νοείται. Και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο, τόσο για όλους εμάς στο υπουργείο Τουρισμού και στην Κυβέρνηση όσο και στους εμπλεκόμενους με τον κλάδο. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε τη στρατηγική μας και θέτουμε συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους και χρονοδιαγράμματα προκειμένου να αξιοποιήσουμε όλα τα δεδομένα για την επόμενη ημέρα.

Στο επίκεντρο της Κυβερνητικής πολιτικής, βρίσκεται και η επιτάχυνση όλων των ώριμων επενδυτικών σχεδίων σε τουριστικές μονάδες, και η πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών (περιφερειακά αεροδρόμια, λιμάνια, οδικά δίκτυα, μαρίνες), με κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα και συμμετοχή του στο κόστος.

Αυτές είναι μερικές από τις προκλήσεις και ευκαιρίες για το εγχώριο τουριστικό προϊόν στα χρόνια που έρχονται, και τις οποίες θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε και κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης Philoxenia, που έχει καταστεί θεσμός, με καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του «τουριστικού γίγνεσθαι» στη χώρα μας.

Η έκθεση, που φέτος συμπληρώνει 35 χρόνια γόνιμης και αποδοτικής λειτουργίας, δικαιολογημένα έχει χαρακτηρισθεί ως ένα τουριστικό «Χρηματιστήριο», όπου καταγράφονται οι διεθνείς τάσεις για τον ελληνικό τουρισμό και την πορεία του την επόμενη χρονιά. Επίσης θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τις δυνατότητες που υπάρχουν για την περαιτέρω ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού, για την αξιοποίηση του λιμανιού και του αεροδρομίου. Αντίστοιχους στόχους, με βάση τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, έχουμε θέσει για όλες τις Περιφέρειες της χώρας σε συνεργασία με τους τοπικούς παράγοντες.

Γιατί αν θέλουμε βιώσιμο τουριστικό προϊόν, καλοπληρωμένους εργαζόμενους και υγιείς επιχειρήσεις πρέπει η πολιτική ηγεσία, οι τουριστικοί φορείς, ο ιδιωτικός τομέας και οι εργαζόμενοι, να δουλέψουμε από κοινού για να το επιτύχουμε αυτό. Δηλαδή να δουλέψουμε ως ομάδα και το σχέδιο να γίνει κτήμα όλων μας. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι εθνική υπόθεση και επιδίωξη της Κυβέρνησης και του υπουργείου Τουρισμού είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και η ενίσχυση του αποτυπώματός του στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play