Στη Βιέννη για να προωθήσει τον θρησκευτικό τουρισμό της ανατολικής Χαλκιδικής, μεταβαίνει ο δήμαρχος Αριστοτέλη Χαλκιδικής Στέλιος Βαλιάνος, έχοντας δρομολογήσει μια σειρά από δράσεις τη μια μετά την άλλη, για να αναδείξει τα θεματικά τουριστικά προϊόντα της περιοχής. Αρχής γενομένης από το ταξίδι στη Βιέννη, όπου την Τρίτη το απόγευμα θα συναντηθεί (μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής) με 28 αυστριακούς εκπροσώπους Τύπου και εξειδικευμένους τουριστικούς πράκτορες, ο κ.Βαλιάνος θέτει σε λειτουργία το στρατηγικό σχέδιο που εκπονήθηκε το 2019 και αφορά 18 τουριστικά πρότζεκτ, όπως είπε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104,9 FM”.
“ Όταν μιλάμε για θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό, εκτός από το Άγιον Όρος το οποίο είναι παγκόσμιο σύμβολο Ορθοδοξίας και τα άτομα το προσεγγίζουν με ευλάβεια για να προσκυνήσουν, υπάρχουν πολλά σημεία θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Ο Άγιος Στέφανος στην Αρναία, μια μοναδική εκκλησία που ουσιαστικά μας έδειξε ότι η περιοχή κατοικείται από τα αρχαία χρόνια, καθώς όταν το 2005 ο ναός κάηκε ολοσχερώς, φανερώθηκαν από τις ανασκαφές της αρχαιολογικής υπηρεσίας άλλοι τρεις ναοί που βρίσκονταν από κάτω και άνηκαν σε τρεις διαφορετικές χρονολογικές περιόδους”, ανέφερε ο δήμαρχος Αριστοτέλη και πρόσθεσε: “ Σημαντικό επίσης είναι και το προσκύνημα της Μεγάλης Παναγίας, ένας ναός που προσφάτως εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και θα ανακαινισθεί σε ένα έργο περίπου 700.000 ευρώ. Αποτελεί μοναδική προσκυνηματική εμπειρία. Όπως και η Μονή Ζυγού, το μοναδικό μοναστήρι έξω από την Αθωνική πολιτεία και μια σειρά άλλων προσκυνημάτων τα οποία συνθέτουν ένα μοναδικό παζλ, που δείχνει πώς έχει επηρεάσει η ζωή του Αγίου Όρους και το πλέγμα των προσκυνημάτων, τη ζωή του κόσμου, την γαστρονομία, τις λαϊκές γιορτές και τα πανηγύρια. Μέσα από όλα αυτά μπορεί κανείς να γευτεί μια σπουδαία λαογραφία”.
Στην εκπνοή του μήνα, στις 31 Ιανουαρίου, ο δήμαρχος Αριστοτέλη αναμένεται να ανακοινώσει άλλη μια πρωτοβουλία που αφορά, όπως είπε, τη δημιουργία του πρώτου δικτύου (cluster) για τη σύνδεση παραγωγών και τουριστικών επιχειρήσεων που από το 2021 θα έχει και νομική μορφή. “ Στόχος μας είναι να εντάξουν οι τουριστικές επιχειρήσεις σας στα μενού τους, τα τοπικά παραδοσιακά και βιολογικά προϊόντα και να δημιουργηθεί μια συνεργασία που θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν”, τόνισε ο κ.Βαλιάνος. Λίγες μέρες μετά, στις 2 Φεβρουαρίου, στη Γιορτή του Αμπελουργού θα γίνει η παρουσίαση της οινικής διαδρομής που συνδέει τα τέσσερα επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής και πώς αυτό θα ενισχύσει το τουριστικό αφήγημα του τόπου.
Νικόλ Καζαντζίδου