Πτώση στον δείκτη οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής το διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου

Πτώση στον δείκτη οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής το διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου

Καθοδικά κινήθηκε το δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής και διαμορφώθηκε στο 2,3% από 4,1% το αμέσως προηγούμενο δίμηνο, παραμένοντας ωστόσο σε υψηλότερο επίπεδο έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, οπότε και ήταν στο 1,1%. Αυτό, προκύπτει από την δίμηνη έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής η εταιρεία Interview, σε δείγμα 335 επιχειρήσεων διαφόρων μεγεθών που είναι μέλη του φορέα.

Το 50% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δήλωσαν ικανοποιημένοι με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασαν οι επιχειρήσεις τους στο διάστημα Αυγούστου- Σεπτεμβρίου, με το 23% αυτών να τα κρίνουν καλά (18% στο αμέσως προηγούμενο δίμηνο), το 31% ικανοποιητικά (από 19%), το 34% μέτρια (από 46%) και το 12% αρνητικά (από 17%).

Μικρή μεταβολή παρουσίασε το ποσοστό των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής που δήλωσαν ότι ο τζίρος τους αυξήθηκε στο δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου και διαμορφώθηκε στο 20%, έναντι του 19% το προηγούμενο δίμηνο. Σε επίπεδο απασχολουμένων, το 11% των επιχειρηματιών δήλωσαν ότι θα προχωρήσουν σε προσλήψεις, ενώ το 82% ανέφεραν ότι θα διατηρήσουν τον αριθμό των απασχολουμένων τους.

Σχετικά με τις προσδοκίες για το επόμενο εξάμηνο, το 70% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής αναμένει τα ίδια ή καλύτερα αποτελέσματα.

Διχάζει η αύξηση του Airbnb

Μοιρασμένοι στη μέση είναι οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής για το πώς έχει επηρεάσει το Airbnb την τοπική οικονομία, με το 41% να δηλώνει ότι έχει θετικό αντίκτυπο, το 42% αρνητικό, ενώ το 17% δηλώνει «δε γνωρίζω- δεν απαντώ». Με βάση το 15ο Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής για τους μήνες Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, το 89% των επιχειρηματιών δηλώνει ναι ή μάλλον ναι στο ερώτημα εάν οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων έχουν επηρεαστεί λόγω της δραστηριότητας του Airbnb.

Αρνητική πάντως καταγράφεται η θέση των κατοίκων της Χαλκιδικής για την αύξηση της δραστηριότητας των Airbnb καταλυμάτων στην περιοχή τους, με το 53% να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του.

Πέντε στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, με το 52% να κρίνει ότι το Airbnb επηρεάζει αρνητικά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής, ήτοι το 72%, αναφέρει ότι η αύξηση των Airbnb καταλυμάτων έχει οδηγήσει στην αλλαγή του προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την περιοχή. Τα αποτελέσματα της έρευνας και τα σχετικά γραφήματα βρίσκονται αναρτημένα στον ιστότοπο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής (www.epihal.gr).

©

Loading