Ράνια Σχίζα: «Δεν πρόκειται να κάνω περισσότερες υποχωρήσεις από αυτές που αντέχω για να είμαι κάπου»

Ράνια Σχίζα: «Δεν πρόκειται να κάνω περισσότερες υποχωρήσεις από αυτές που αντέχω για να είμαι κάπου»

ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ / Από την Μαρία Κρύου

 

Χαμογελαστή και ιδιαίτερα άμεση η Ράνια Σχίζα μας μίλησε με θαυμασμό και συγκίνηση για το έργο «Σημάδια στην ομίχλη» του Στέφεν Σακς και την ηρωίδα που ερμηνεύει. Διαβάστε όσα είπε στο “α”.

 

 

Πως ήρθε η απόφαση να μας συστήσετε ένα έργο που δεν έχει ξανά παιχτεί στη χώρας μας, το «Σημάδια στην ομίχλη» του Στέφεν Σακς;

Είχε δει το έργο στο Λονδίνο με πρωταγωνίστρια την Κάθλιν Τέρνερ ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος, ο οποίος υπογράφει τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία της παράστασης μας στο Vault και μου το πρότεινε. Είχα διαβάσει πολλά έργα μέχρι εκείνη τη στιγμή αλλά στο συγκεκριμένο, με ιντρίγκαρε τόσο η ιστορία όσο και η ηρωίδα.

 

 

Ποια είναι η υπόθεση;

Η Μωντ Γκούντμαν, μια άνεργη μπαργούμαν που ζει σε ένα trailer park στο Bakersfield της Καλιφόρνια συνηθίζει να αγοράζει παλιά αντικείμενα. Κάποια στιγμή αποφασίζει ν’ αγοράσει έναν πίνακα ζωγραφικής που της φάνηκε αρκετά παράξενος. Κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι στα χέρια της βρέθηκε ένα από τα αριστουργήματα του διάσημου ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ. Μάλιστα η ίδια έλεγε πως αυτός ο πίνακας ήταν ότι πιο απαίσιο είχε δει στη ζωή της. Αποφασίζει να καλέσει από τη Νέα Υόρκη έναν από τους καλύτερους εκτιμητές έργων τέχνης στον κόσμο, τον Λάιονελ Πέρσυ, τον οποίο ερμηνεύει ο Νίκος Παντελίδης κι από εκεί και πέρα ξεκινούν διάφορες αποκαλύψεις. Το έργο βασίζεται σε αληθινό γεγονός και μάλιστα η γυναίκα που ενέπνευσε τον Σακς πέθανε το περασμένο καλοκαίρι.

 

Η συνάντηση τους λειτουργεί ως πρόσχημα για να διατυπώσει ο συγγραφέας κάποιο βαθύτερο προβληματισμό;

Στο έργο συναντιούνται δύο διαφορετικοί κόσμοι: ο κόσμος της ελίτ, της τέχνης και κόσμος του περιθωρίου, ενώ ταυτόχρονα τίθενται πάρα πολλά θέματα για την τέχνη. Την τέχνη που γίνεται από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο, αλλά τελικά αναρωτιέσαι πόσο κοντά είναι στον άνθρωπο. Κάποια ακόμα θέμα που τίθεται είναι η εμπορευματοποίηση της τέχνης, η έννοια της αντικειμενικότητας, η δυνατότητα της δεύτερης ευκαιρία…Η γυναίκα αγοράζει πράγματα από παλαιοπωλεία και με ένα τρόπο αναζητά τη δεύτερη ευκαιρία στη ζωή της. Έτσι όπως τρέχει η ζωή μας πόσοι από εμάς δίνουν δεύτερη ευκαιρία σε πράγματα ή σχέσεις; Εύκολα απορρίπτουμε κάτι με την πρώτη ματιά.

 

 

Τι αγαπήσατε στην ηρωίδα που ερμηνεύετε, τη Μωντ;

Την λατρεύω, θέλω να με απελευθερώσει. Είναι απίστευτη τύπισσα, τόσο καθαρή, λέει τα πράγματα με το όνομά τους και αυτό που πιστεύει το υπερασπίζεται με νύχια και με δόντια. Ενώ έχει γευτεί πίκρες στην προσωπική της ζωή βγάζει τη γλώσσα και τη χλευάζει γιατί ξέρει καλά ότι όλα είναι εφήμερα. Τελικά ο άνθρωπος μπορεί να αντέξει πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που πιστεύει και η Μωντ το δείχνει αυτό.

 

Ποιο είναι το χειρότερο που σας έχει συμβεί πάνω στο θεατρικό σανίδι;

Έχω πάθει αυτό που λέμε σεντόνι, ξέχασα τα λόγια μου. Το χειρότερο πάντως που μπορεί να πάθει ένας ηθοποιός την ώρα που παίζει είναι το να μπει σε μια αυτοκριτική. Το να αισθανθεί ότι ο κόσμος δεν επικοινωνεί μαζί σου. Προσωπικά, αυτό που με ενδιαφέρει είναι το να νιώσω γεμάτη κι ότι αυτό που ήταν να κάνω το διεκδίκησα. Αυτό το έμαθα καλά δουλεύοντας με τον Λευτέρη Βογιατζή.

 

Ποιοι στόχοι σας δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα στο θέατρο;

Ο στόχος μου είναι να κάνω πράγματα που αγαπώ πολύ και με ανθρώπους που έχουν κάτι σημαντικό να μου πουν. Θα ήθελα να παίξω στην Επίδαυρο αλλά σημασία έχει το πώς, θα πάω.

Έχετε δυο κόρες. Το κομμάτι της μητρότητας σας απομάκρυνε από τη δουλειά σας;

Καθόλου, η οικογένειά μου είναι η ζωή μου. Στην πρώτη μου κόρη έμεινα έγκυος όταν να κάναμε πρόβες με τον Βογιατζή στο «Με δύναμη από την Κηφισιά» του Κεχαϊδη. Η μητρότητα ήταν κάτι σημαντικό για μένα και προσπάθησα να τη συνδυάσω με τη δουλειά μου. Δεν πρόκειται να κάνω περισσότερες υποχωρήσεις από αυτές που αντέχω για να είμαι κάπου.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading