Η ανάλυση της θλίψης και του sadbait στο διαδίκτυο αποκαλύπτει τα συναισθηματικά κίνητρα των χρηστών. Το περιεχόμενο που προκαλεί θλίψη και μετατρέπεται σε διαδικτυακές προβολές έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ψηφιακής κουλτούρας. Σύμφωνα με το BBC, το phenomenon αυτό, γνωστό ως sadbait, δεν προσελκύει μόνο προσοχή, αλλά αποδεικνύει και τη δύναμη των συναισθημάτων στο διαδίκτυο. Η θλίψη είναι ένα συναίσθημα που οι άνθρωποι μπορεί να νομίζουν ότι θέλουν να αποφύγουν, αλλά οι μελαγχολικές, σκοτεινές ή και θλιβερές αναρτήσεις φαίνεται να τα πηγαίνουν εκπληκτικά καλά τόσο στους ανθρώπους όσο και στους αλγόριθμους που τους εξυπηρετούν.
Η τρέχουσα ψηφιακή εποχή δεν περιορίζεται μόνο στην οργή ή στον ενθουσιασμό· η θλίψη κατακλύζει τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αποδεικνύοντας ότι το κοινό ανταποκρίνεται εξίσου σε μελαγχολικές αναρτήσεις. Οι αλγόριθμοι είναι ρυθμισμένοι ώστε να ενισχύουν τις αναρτήσεις που οι χρήστες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για να σχολιάζουν, να κοιτάζουν και να μοιράζονται.
Οι δημιουργοί περιεχομένου συχνά επενδύουν στη θλίψη, γνωρίζοντας ότι οι συναισθηματικές τους αναρτήσεις ενδέχεται να κερδίσουν τη προσοχή του κοινού και, κατά συνέπεια, να ενισχύσουν τη δική τους επιρροή στο διαδίκτυο. Παράλληλα, οι μελέτες υποδεικνύουν ότι τα sadbait δεν προορίζονται μόνο για να προκαλέσουν συναισθηματικές αντιδράσεις, αλλά μπορεί να λειτουργούν και ως καταφύγιο, επιτρέποντας στους χρήστες να συνδεθούν και να μοιραστούν κοινές εμπειρίες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr