Συνεδρίαση ΣΟΠΠ Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιώς και Νήσων

Συνεδρίαση ΣΟΠΠ Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιώς και Νήσων

Η προετοιμασία και ο συντονισμός των συναρμοδίων υπηρεσιών για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων από σεισμό αλλά και από έντονα καιρικά φαινόμενα κατά την επερχόμενη χειμερινή περίοδο, καθώς επίσης και ο απολογισμός της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου, ήταν τα κύρια θέματα της χθεσινής (15/10) συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

Τη συνεδρίαση συντόνισαν οι αντιπεριφερειάρχες Πειραιώς Σταυρούλα Αντωνάκου και Νήσων Βασιλική Θεοδωρακοπούλου και συμμετείχαν, περιφερειακοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι του ΟΑΣΠ, οι διοικητές της Πυροσβεστικής Πειραιά και Γυθείου, εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Ναυπλίου, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας και της Τροχαίας, των Λιμενικών Αρχών Πειραιώς και Νήσων, του Πολεμικού Ναυτικού, των Δήμων, των Νοσοκομείων, του Δασαρχείου, της ΕΥΔΑΠ, του ΟΛΠ, του ΔΕΔΗΕ, των εθελοντικών οργανώσεων και των συναρμοδίων Διευθύνσεων και Τμημάτων της Περιφέρειας Αττικής.

Κατά τη συνεδρίαση έγινε εκτενής ενημέρωση από τους εκπροσώπους του ΟΑΣΠ τόσο για τις ενέργειες  πρόληψης, ενημέρωσης και προετοιμασίας όσο και για τις ενέργειες μετά την εκδήλωση του σεισμικού φαινομένου, ενώ έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη προσδιορισμού ασφαλών χώρων καταφυγής, καταυλισμού, και υποδοχής πρώτης βοήθειας.

Οι αντιπεριφερειάρχες προχώρησαν στην αποτίμηση της καλοκαιρινής αντιπυρικής περιόδου υπογραμμίζοντας ότι λόγω των συντονισμένων προληπτικών ενέργειων  και της άμεσης κινητοποίησης της Πυροσβεστικής, των Δήμων και των εθελοντών υπήρξαν θετικά αποτελέσματα, καθώς οι 16 πυρκαγιές, 11 στα νησιά και 5 στον Πειραιά, «ήταν απόλυτα διαχειρίσιμες». Στη συνέχεια συζητήθηκε ο προληπτικός  σχεδιασμός εν όψει της χειμερινής περιόδου με στόχο να αποτραπούν φαινόμενα πλημμυρών και αποκλεισμού δρόμων λόγω χιονοπτώσεων και παγετού. 

Μετά από τοποθετήσεις των συμμετεχόντων και ανταλλαγή απόψεων αποφασίστηκε να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση: Στο συντονισμό όλων των εμπλεκομένων φορέων προκειμένου να ενισχύεται η επιχειρησιακή ικανότητα κατά την εφαρμογή των Σχεδίων Πολιτικής Προστασίας. Στην ανάγκη εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημα της ενδοεπικοινωνίας των συναρμόδιων φορέων κατά τη διάρκεια εκδήλωσης έκτακτου φαινομένου. Στην συνέχιση και εντατικοποίηση των ενεργειών για τον καθαρισμό των ρεμάτων και γενικότερα για την ενίσχυση των υποδομών των αντιπλημμυρικών έργων. Στην απομάκρυνση όλων των απορριμμάτων, φερτών υλικών, φύλλων δέντρων, κ.λπ., από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων από δρόμους και κοινόχρηστους χώρους εντός του αστικού χώρου για  να αποφύγουμε εμφράξεις σε παρακείμενα φρεάτια απορροής όμβριων υδάτων. Στην καταγραφή από του Δήμους, κυρίως των νησιών και της Τροιζηνίας, των ιρλανδικών διαβάσεων στο οδικό δίκτυο, με σκοπό αρχικά τη σήμανσή  τους καθώς και των προβληματικών σημείων των ρεμάτων. Στην επικαιροποίηση των μητρώων διάθεσης οχημάτων και μηχανημάτων έργου, έτσι ώστε να είναι ικανά να συνδράμουν το έργο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας όταν απαιτηθεί. Στην επικαιροποίηση από τους Δήμους των καταστάσεων με τους διαθέσιμους θερμαινόμενους χώρους, ώστε να ενημερωθούν εγκαίρως οι πολίτες, ιδιαίτερα οι άστεγοι, που πολλές φορές καταφεύγουν σε αυτούς. Στην ενημέρωση του κοινού για τη λήψη μέτρων πρόληψης και αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

Β.Π.

©Πηγή: amna.gr

Loading