Η υποχρηματοδότηση του ελληνικού σιδηρόδρομου προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην ασφάλεια και λειτουργία του δικτύου. Η πολιτική υποβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρόμου συνεχίζεται αμείωτη, δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Η υποστελέχωση και η έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού προστίθενται στα τεράστια ελλείμματα ασφάλειας και τη διαρκή υποχρηματοδότηση. Από σήμερα, η Hellenic Train προχωρά σε κλείσιμο εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς της χώρας, με σχεδόν τους μισούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου να μην διαθέτουν φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων.
Επιπλέον, πολλά από τα περιφερειακά σημεία που θα κλείσουν εκδοτήρια, όπως Ξάνθη, Αμύνταιο και Κομοτηνή, δεν λειτουργούν καθόλου, ενώ άλλοι σταθμοί που εξυπηρετούν τον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης επηρεάζονται επίσης. Η βασική αιτία της απόφασης αυτής είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών.
Η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει την επιδότηση προς τη Hellenic Train, με χρέος που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ για τις άγονες γραμμές. Ο Μεϊκόπουλος σημείωσε ότι οι οφειλές αυτές όχι μόνο οδηγούν σε κλείσιμο εκδοτηρίων, αλλά επίσης επηρεάζουν την ικανότητα της Hellenic Train να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ.
Η χρηματοδότηση αυτή έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στους μισθούς των εργαζομένων. Για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια, οι υπάλληλοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους. Η διοίκηση της Hellenic Train έχει ανακοινώσει ότι τα οφειλόμενα θα καταβληθούν την επόμενη εβδομάδα, ωστόσο ο χρόνος παραμένει ασαφής.
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα υποχρηματοδότησης και κενών ασφάλειας, ενώ η κυβέρνηση δεν προχωρά σε επενδύσεις για τη βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου. Την ίδια ώρα, η διοίκηση της Hellenic Train αρνείται να συνεργαστεί με την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να ενημερώσει για την επικίνδυνη κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καταλήγει ο Μεϊκόπουλος.
Πηγή περιεχομένου: in.gr