Ανακαλύψτε πώς Παλαιστίνιες γυναίκες στο Λίβανο αναβιώνουν την πολιτιστική τους κληρονομιά μέσα από το tatreez. Γυναίκες συγκεντρώνονται γύρω από τις ραπτομηχανές, επικεντρωμένες στις πολύχρωμες κλωστές που περνούν μέσα από το μαύρο λινό, ενώ τα κινητά τους τηλέφωνα μεταφέρουν σκηνές από τις ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές στη Γάζα. Οι μοδίστρες αυτού του εργαστηρίου είναι Παλαιστίνιες πρόσφυγες δεύτερης και τρίτης γενιάς, οι περισσότερες εκ των οποίων γεννήθηκαν στον προσφυγικό καταυλισμό Σατίλα, κοντά σε μια νότια γειτονιά της Βηρυτού. Αυτές οι γυναίκες αποτελούν μέρος των 5,9 εκατομμυρίων προσφύγων που καταγράφηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη, εκτοπισμένων κατά τη διάρκεια της ίδρυσης του Ισραήλ το 1948. Δυστυχώς, το Ισραήλ τους έχει απαγορεύσει την επιστροφή στην πατρίδα τους, ενώ στο Λίβανο αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς στην ιδιοκτησία ακινήτων και την πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες.
Η τέχνη του tatreez, το παραδοσιακό παλαιστινιακό κέντημα, προσφέρει σε αυτές τις γυναίκες όχι μόνο ένα μέσο βιοπορισμού, αλλά και μια ισχυρή σύνδεση με την πολιτιστική τους κληρονομιά. Το εργαστήριο υποστηρίζεται από τη μη κυβερνητική οργάνωση Beit Atfal Assumoud, που ιδρύθηκε μετά από ένα τραγικό γεγονός το 1976. Η οργάνωση στοχεύει να προσφέρει επαγγελματικές ευκαιρίες στις χήρες και τις εξαθλιωμένες γυναίκες πρόσφυγες. Το tatreez έχει αποκτήσει διεθνή αναγνώριση, συμπεριλαμβανομένης της ένταξής του σε παγκόσμιο κατάλογο της UNESCO, ως άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η ζωή της Χανάν Ζαρούρα, 70 ετών, αντικατοπτρίζει την ιστορία χιλιάδων Παλαιστινίων. Το 1948, οι γονείς της εκδιώχθηκαν από τη γη τους και κατέφυγαν στο Λίβανο. «Δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγουμε από αυτό», εκφράζει τη λύπη της, τονίζοντας τη διαρκή μεταφορά του τραύματος από γενιά σε γενιά. Εντούτοις, η Ζαρούρα θυμάται τις ιστορίες των γονιών της για την ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ Εβραίων και Αράβων πριν το 1948.
«Κανείς δεν θέλει να είναι πρόσφυγας», λέει η Ζαρούρα, που εύχεται να επιστρέψει στα Παλαιστινιακά Εδάφη αν ποτέ της δοθεί η ευκαιρία. Η καθημερινή της ζωή στον προσφυγικό καταυλισμό είναι γεμάτη προκλήσεις, όμως η σύνδεση με την τέχνη του tatreez συνεχίζει να της προσφέρει ελπίδα και έναν τρόπο να κρατήσει ζωντανή την κληρονομιά της.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr