Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποκαλύπτει κρίσιμες παραλείψεις που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) δημοσιοποίησε το πόρισμά του αναφορικά με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Το πλήρες έγγραφο, που εκτείνεται σε 178 σελίδες, εξετάζει τους αιτιώδεις και υποκείμενους παράγοντες της σύγκρουσης, ενώ περιλαμβάνει και σημαντικές προτάσεις για την αναβάθμιση της ασφάλειας στον σιδηροδρομικό τομέα.
Πιθανή παρουσία ενός άγνωστου καυσίμου επισημαίνεται ως κρίσιμος παράγοντας στην ανάπτυξη της πυρκαγιάς που ακολούθησε. Ο προϊστάμενος της Μονάδας Διερευνήσεων, Κωνσταντίνος Καπετανίδης, ανέφερε ότι περίπου 5 έως 7 θύματα κατέληξαν εξαιτίας της φωτιάς. Σύμφωνα με τις εκθέσεις ειδικών, η πιθανότητα ύπαρξης ενός άγνωστου καυσίμου καθίσταται όλο και πιο προφανής.
Η επιθεώρηση του ατυχήματος δεν πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις απαιτούμενες διαδικασίες, γεγονός που καθιστά δύσκολη την ταυτοποίηση του άγνωστου καυσίμου. Ο Μπαρτ Ακού, μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τόνισε την ανάγκη για αποτελεσματικότερο συντονισμό μεταξύ των υπηρεσιών στην περιοχή της σύγκρουσης. Οι παρατηρήσεις ασφαλείας αναδεικνύουν την έλλειψη στρατηγικής συνεργασίας και τη μη ορθή χαρτογράφηση του χώρου της διερεύνησης.
Ο πρόεδρος του Σιδηροδρομικού Τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Δρ Χρήστος Παπαδημητρίου, υπογράμμισε ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σύμβασης 717, η οποία έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016, συνέβαλε καθοριστικά στο δυστύχημα. Όπως ανέφερε, «Όσοι καθυστέρησαν την 717 έχουν συμβάλλει στο να σκοτωθούν αυτά τα παιδιά». Αναγνώρισε επίσης πως οι 17 συστάσεις ασφαλείας αποδεικνύουν την έλλειψη ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, γεγονός που τονίζει τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Η πλήρης έκθεση έχει αποσταλεί στον εφέτη ανακριτή και θα ενσωματωθεί στη δικογραφία της υπόθεσης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr