Ανακαλύψτε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επηρεάσει τις ανθρώπινες αποφάσεις μέσω της ανάλυσης προθέσεων. Η πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ φωτίζει μια ανησυχητική πτυχή της τεχνητής νοημοσύνης, υπογραμμίζοντας την πιθανότητα χειραγώγησης των ανθρώπινων αποφάσεων μέσω της εκμετάλλευσης και ανάλυσης των προθέσεων των χρηστών. Στην οικονομία προθέσεων, οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης αξιοποιούν δεδομένα για να κατανοούν και να επηρεάζουν τις επιλογές των ατόμων. Η συγκεκριμένη οικονομία, που αποτελεί εξέλιξη της οικονομίας της προσοχής, επιτρέπει σε εταιρείες να στοχεύουν με ακρίβεια τους καταναλωτές, ενισχύοντας τις στρατηγικές μάρκετινγκ.
Η οικονομία προθέσεων, όπως προβάλλεται από το Leverhulme Centre for the Future of Intelligence του Κέιμπριτζ, επεκτείνει την δυναμική της προηγούμενης οικονομίας, εστιάζοντας στην εκμετάλλευση των προσωπικών κίνητρων. Οι εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνικές για να κατανοήσουν τις προθέσεις των χρηστών, επηρεάζοντας τις αποφάσεις τους σε κρίσιμους τομείς. Σύμφωνα με τον Δρ Jonnie Penn, η διαδικτυακή οικονομία βασίζεται στη διαχείριση της προσοχής των χρηστών, που διευκολύνει την εκμετάλλευση του χρόνου που περνούν σε κοινωνικά δίκτυα.
Η ανησυχία έγκειται στην επικείμενη ρύθμιση της οικονομίας προθέσεων, καθώς μπορεί να εξελιχθεί σε νέο «νόμισμα» για τις επιχειρήσεις, επηρεάζοντας την εκλογική διαδικασία και τη δημόσια σφαίρα. Αν δεν υπάρξει παρέμβαση, ενδέχεται να γίνουμε θύματα των επιπτώσεων αυτής της νέας μορφής διαχείρισης των ανθρώπινων προθέσεων.
Επιπλέον, η μελέτη προβλέπει ένα σενάριο όπου οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης θα συνδυάζουν στοιχεία όπως η συμπεριφορά, το ψυχολογικό προφίλ και οι προσωπικές προτιμήσεις για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Ορισμένα μοντέλα AI, όπως το Cicero της Meta, επιδεικνύουν ικανότητες προχωρημένης πρόβλεψης των προθέσεων των χρηστών, γεγονός που θέτει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τις μελλοντικές εφαρμογές τους στον τομέα της διαφήμισης και της πολιτικής.
Πηγή περιεχομένου: in.gr