Το Audi A1 Sportback 30 TFSi S Tronic είναι ένα καινούριο αυτοκίνητο, που δεν έχει απολύτως καμιά σχέση με τον προκάτοχό του. Αν και στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί από το 2010, εντούτοις η νέα γενιά προκαλεί αίσθηση σε όλους τους τομείς, δίνοντας νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων, που βλέπει ότι έχει έναν ισχυρό πρωταγωνιστή και υψηλά στάνταρ.
Η εντύπωση από τη δοκιμαστική οδήγηση με το Audi A1 που αποκομίσαμε ήταν άκρως θετική, αφού διαπιστώσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που μπορείς να συμβιώσεις άριστα μαζί του τόσο μέσα στην πόλη όσο και στα ταξίδια. Η πολυτέλεια, η άνεση της μετακίνησης, οι χώροι και η οικονομία καυσίμου όταν ο οδηγός αποφασίσει να το οδηγήσει οικονομικά, ανεβάζουν το επίπεδο. Ανεβασμένες, επίσης, είναι και οι διαστάσεις από τον προκάτοχό του προς όφελος των επιβατών, που πλέον έχουν περισσότερο χώρο για να απολαύσουν το ταξίδι τους.
Μας άρεσε από την πρώτη στιγμή ο σχεδιασμός. Νεανικός με στυλ και με οροφή που μαγνητίζει τα βλέμματα, είναι βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Α1. Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς full-LED προβολείς, που συνδυάζονται με το δυναμικό 3D μοτίβο στα πίσω φώτα, το κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμο, ενώ αίσθηση προκαλούν τα δυναμικά φλας που ξεχωρίζουν από μακρυά.
Το εσωτερικό είναι πολυτελές και ο οδηγός αντιλαμβάνεται εύκολα την πολυτέλεια. Αισθητικά όμορφο είναι το ταμπλό στο οποίο φιλοξενείται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και τα διάφορα κουμπιά διαχείρισης του κλιματισμού. Ο οδηγός έχει πολύ καλή περιφερειακή οπτική και καλή θέση οδήγησης, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον συνοδηγό. Η χωρητικότητα των αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα, αγγίζοντας τα 335 λίτρα και σε περίπτωση που υπάρξει αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τότε η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.090 λίτρα.
Η συνδεσιμότητα που προσφέρει στον οδηγό και τους επιβάτες είναι αντίστοιχη με αυτήν που την συναντάς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα και η οποία δεν περνάει απαρατήρητη. Επίσης σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η ποιότητα των υλικών, με τους σχεδιαστές του μοντέλου να έχουν δουλέψει αρκετά ελέγχοντας κάθε λεπτομέρεια.
Δοκιμάσαμε το μοντέλο με τον τρικύλινδρο ενός λίτρου κινητήρα με απόδοση 116 ίππους. Η δύναμη, η γραμμικότητα του κινητήρα και η ροπή από τις χαμηλές στροφές είναι στοιχεία που γίνονται αντιληπτά από τα πρώτα μέτρα. Άλλωστε ο δυνατός κινητήρας και το μικρό αμάξωμα δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα. Ο τρικύλινδρος κινητήρας κινεί απροβλημάτιστα τα 1200 κιλά, με καλή απόκριση γκαζιού και νεύρο σε δύσκολα κομμάτια της εθνικής οδού. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 9.4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 203 χλμ/ώρα. Το μοντέλο είναι ιδιαίτερα οικονομικό όταν το οδηγείς συνετά, ενώ η κατανάλωση ανεβαίνει αισθητά όταν το πιέζεις. Με μέση κατανάλωση κοντά στα 7,6 λίτρα κατά τη διάρκεια της περιόδου της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι είναι από τα αυτοκίνητα που μπορείς να έχεις μεγάλη αυτονομία με ένα γέμισμα.
Μας άρεσε η ποιότητα κύλισης και η αίσθηση στο δρόμο. Σε υψηλές στροφές η ηχομόνωση αποδείχθηκε πολύ καλή χωρίς να περνούν θόρυβοι στην καμπίνα. Επίσης, η υψηλή αίσθηση της ασφάλειας ηρεμεί τον οδηγό και τον χαλαρώνει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους και κρατούν το αυτοκίνητο στην πορεία του ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ άκρως ικανοποιητικά αποδείχθηκαν τα φρένα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμη και όταν ζεσταθούν αρκετά.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να οδηγήσει μέσα από τα τέσσερα προγράμματα: auto, dynamic, efficiency και individual, με το καθένα να προσφέρει ιδιαιτερότητες για κάθε γούστο οδήγησης. Η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου στο δρόμο είναι μεγάλη και κεντρίζει τις ματιές των περισσοτέρων. Όμορφο και δυναμικό κλείνει το… μάτι σε όποιον θέλει θεωρητικά να αποκτήσει premium compact αυτοκίνητο, με επιδόσεις μεγάλου, με υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ξεχωριστό ντιζάιν. Όλα αυτά με 22.700 ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Audi A1 Sportback 30 TFSi S Tronic. Τιμή που είναι πάνω από τον μέσο όρο απόκτησης παρόμοιων αυτοκινήτων, αλλά σίγουρα η τελική επιλογή θα δικαιώσει τον οδηγό.
Κυριάκος Παρασίδης