Το ΕΚΟΜΕ έφερε 90 εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα σε 2,5 χρόνια

Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια από την ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) κατά τα οποία η χώρα μας έβαλε τα θεμέλια για την ανάπτυξη των κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, δίνοντας συγχρόνως νόημα στην έννοια του κινηματογραφικού τουρισμού. Τα βήματα που έγιναν είναι πολλά και σημαντικά αλλά και η δοκιμασία λόγω της πανδημίας εξίσου μεγάλη. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πλαίσιο του αφιερώματος για το Restart της ελληνικής οικονομίας, εξηγεί πώς άλλαξαν τα δεδομένα αλλά και πώς το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας μπορεί να συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας. 

propoli

Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Κουάνη στη δημοσιογράφο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Νικόλ Καζαντζίδου

Ερ.: Κάνοντας έναν απολογισμό της τριετίας  που πέρασε, ποια είδατε να είναι η δυναμική της χώρας μας στον τομέα δραστηριοποίησης του ΕΚΟΜΕ και ποιο το ενδιαφέρον εταιρειών από το εξωτερικό;

Απ.: Από τον Απρίλιο του 2018 οπότε και άρχισαν να «λειτουργούν» τα κίνητρα που ψηφίστηκαν το 2017 η εξέλιξη του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) ήταν πολύ γρήγορη. Μέσα σε αυτά τα σχεδόν 2,5 χρόνια, καταφέραμε να υλοποιήσουμε κοντά στις 100 παραγωγές, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές, οι οποίες έφεραν στη χώρα περί τα 90 εκατομμύρια ευρώ με την επιστροφή δαπάνης, το λεγόμενο cash rebate, να ανέρχεται κοντά στα 26 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκαν -βραχυπρόθεσμες βέβαια- 26.000 θέσεις εργασίας, ενώ γυρίσματα έγιναν σε όλα σχεδόν τα μέρη της Ελλάδας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τοπική κοινωνία.

Οι δράσεις ως ΕΚΟΜΕ ωστόσο δεν περιορίζονται μόνο στον τομέα των παραγωγών…

Εκτός από τα δύο χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουμε, το λεγόμενο «Cash Rebate» που επιστρέφει δαπάνες στους παραγωγούς και το «Tax Relief» που είναι μια φορολογική απαλλαγή για όποιον χρηματοδοτεί κινηματογραφικές ταινίες ή τηλεοπτικές παραγωγές στην Ελλάδα, έχουμε ένα πολύ μεγάλο έργο στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης. Αυτό αφορά στην κατάρτιση των επαγγελματιών του κλάδου μας αλλά και την εκπαίδευση που ξεκινάει από τα σχολεία. Πρόκειται για το λεγόμενο Media Information Literacy, δηλαδή την εκπαίδευση στα Μέσα και την Επικοινωνία και στην Πληροφορία. Επίσης, η ψηφιοποίηση του οπτικοακουστικού υλικού, η οποία πέρα από το καθαρά ιστορικό και πολιτιστικό θέμα, δημιουργεί και μια προστιθέμενη αξία προς τις εταιρείες παραγωγής. Η ψηφιοποίηση ενός έργου σημαίνει ότι το καθιστά εκμεταλλεύσιμο πλέον και στις νέες πλατφόρμες που είναι όλες ψηφιακές. Πρακτικά πιάνουμε όλη την γκάμα του οπτικοακουστικού κλάδου. Αυτό που θέλουμε ως ΕΚΟΜΕ είναι να δουλέψουμε οριζόντια σε όλο το οπτικοακουστικό σύστημα. Ξεκινάμε με την ελληνική λέξη ΙΔΕΑ /IDEA: Invest Digitize Educate Audiovisual (Επενδύστε Ψηφιοποιήστε Εκπαιδεύστε Οπτικοακουστικά) που συμπυκνώνει όσα κάνουμε στο ΕΚΟΜΕ.

Ερ.: Πιστεύετε ότι με αυτόν τον τρόπο οι δράσεις σας θα συμβάλουν στην ανάκαμψη της οικονομίας;

Απ.: Σαφέστατα. Διαχρονικά και ιστορικά ο οπτικοακουστικός κλάδος δεν έχει τύχει της υποστήριξης που θα μπορούσε ώστε να δώσει το ποσοστό που του αρμόζει στο ΑΕΠ της χώρας. Είναι ένας κλάδος που υπολείπεται πολύ αυτού που πραγματικά μπορεί να προσφέρει στο ΑΕΠ. Εμείς αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Μέσα από τα αναπτυξιακά μέτρα και τις δράσεις μας, να δώσουμε ώθηση στον κλάδο μας έτσι ώστε να αναπτυχθεί το ποσοστό που μπορεί να προσφέρει στη χώρα και την ανάπτυξή της».

Ερ.: Πώς σας επηρέασε η πανδημία του νέου κορονοϊού; Υπήρξαν ακυρώσεις και αναβολές;

Απ.: Όσοι είχαν προγραμματίσει να κάνουν γυρίσματα από την άνοιξη και το καλοκαίρι, διέκοψαν  περιμένοντας να δουν τι θα γίνει. Υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις όπως και κάποιες αναβολές. Με το που έγινε το lockdown εμείς ήμασταν σε επαφή με όλες τις ξένες εταιρείες και τους παραγωγούς και τους ενημερώναμε για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι διαχειριστήκαμε καλά την όλη κατάσταση λειτούργησε υπέρ μας. Γι αυτό και όταν «άνοιξε» η χώρα Μάιο και Ιούνιο, επανήλθαμε και έτσι έγιναν κάποια γυρίσματα στην Αμοργό, την Κέρκυρα, την Αίγινα, την Αθήνα και αλλού. Τώρα έχουμε μια σημαντική παραγωγή και αναμένουμε τον Μίκι Ρούρκ στην χώρα μας. Πάντως αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στο 2021 καθώς από τον Μάρτιο και μετά αναμένουμε να έρθουν κάποιες πολύ μεγάλες παράγωγες. Ελπίζουμε όλα να πάνε καλά!

©Πηγή: amna.gr

Loading