Το ελληνικό μάρμαρο “έχτισε” Παρθενώνες!

Το ελληνικό μάρμαρο “έχτισε” Παρθενώνες!

 

Στα ηνία εταιρειών άνω των 60 ετών, με άκρως παραδοσιακό αντικείμενο – το μάρμαρο – βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό, μία νέα επιχειρηματίας, η Φοίβη – Λουκία Γιανεσκή.

Αντιμέτωπη όχι μόνον με όσα επιφυλάσσει ο στίβος των επιχειρήσεων και δη των -κατά κανόνα ανδροκρατούμενων – βιομηχανικών αλλά και με τα προβλήματα που συνοδεύουν την επιχειρηματική δράση σε εποχή πανδημίας, η κα. Γιανεσκή, ανοίγει τα “ χαρτιά” της και δηλώνει ότι το φύλο δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα αντιστοίχου μεγέθους, όπως κατά το παρελθόν, για τις γυναίκες. Τουλάχιστον, όχι βάσει όσων η ίδια βίωσε στον χώρο δουλειάς.

Όπως δηλώνει: “ δεν αντιμετώπισα, μέχρι τώρα, πρόβλημα λόγω του φύλου μου ακόμη και σε λατομικούς χώρους όπου το περιβάλλον και οι συνθήκες είναι ακατάλληλες για το λεγόμενο «ασθενές φύλο». Αντίθετα, τα προβλήματα που η ίδια εντόπισε βρίσκονται στην πλευρά της γραφειοκρατίας και των δυσλειτουργιών με τις οποίες εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη η επιχειρηματική δράση στην Ελλάδα.

Από το 1958, οι εταιρείες “ Μάρμαρα Καραντάνη” και ΠΕΤΡΑ STUDIO, στα ηνία των οποίων βρίσκεται πλέον η ίδια, διαθέτουν μονάδα παραγωγής και επεξεργασίας μαρμάρου, η οποία εκτείνεται σε 30.000 τμ. γης καθώς και εξειδικευμένο εξοπλισμό για την παραγωγή κάθε είδους κατασκευής σε μάρμαρο και φυσικά πετρώματα. Όπως υπερήφανα δηλώνει: “ είμαστε οι μοναδικοί στην Ελλάδα που κατασκευάζουμε με φυσική παλαίωση (χωρίς χημικά), παλαιωμένα πετρώματα ελληνικής προέλευσης, πάχους 2,2 εκατοστών με άριστα τεχνικά χαρακτηριστικά”.

— Τι σημαίνει για μια νέα γυναίκα να εισέρχεται στον κόσμο των επιχειρήσεων ενός κατά κανόνα ανδροκρατούμενου χώρου; Βρεθήκατε αντιμέτωπη με προκαταλήψεις;

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, παρέμενε για πολλά χρόνια ταμπού. Το να διεκδικήσει μια γυναίκα θέση ευθύνης στους κόλπους της εταιρείας που εργαζόταν, ήταν ενάντια στα υφιστάμενα κοινωνικά πρότυπα.

Όμως, μετά το πέρας των σπουδών μου στο Τμήμα Μάρκετινγκ, παρέλαβα την σκυτάλη της οικογενειακής εταιρείας, μαρμαροβιομηχανίας, από μια σειρά ισχυρών ανδρών που είχαν ολοκληρώσει με επιτυχία από το 1958, την ίδρυση και πορεία της βιομηχανίας Καραντάνη και της ΠΕΤΡΑ -Γιανεσκή Μιχαήλ.

Μετά από οικογενειακές τραγωδίες, μου δόθηκε παρακαταθήκη ένα πολύ σημαντικό έργο, με προτεραιότητα της διασφάλιση της ομαλής και απρόσκοπτης λειτουργίας της επιχείρησης, γεγονός που με κάνει να αισθάνομαι το ειδικό βάρος αυτής της θέσης και να θέλω να εργαστώ με πλάνο 10ετίας, συμβάλλοντας στην συνέχιση και την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μου, σε ένα κυρίως ανδροκρατούμενο χώρο. Δεν αντιμετώπισα, μέχρι τώρα, πρόβλημα λόγω του φύλου μου ακόμη και σε λατομικούς χώρους όπου το περιβάλλον και οι συνθήκες είναι ακατάλληλες για το λεγόμενο « ασθενές φύλο”.

Πλέον συνυπάρχουν άνδρες και γυναίκες στελέχη, με διαφορετικό τρόπο σκέψης και διαφορετικές δεξιότητες, ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες επίτευξης των εταιρικών στόχων.

Σύμφωνα με την ICAP Group η οποία είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος Παροχής Επιχειρηματικής Πληροφόρησης, Συμβούλων Διοίκησης και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις στην Ελλάδα, οι γυναίκες είναι, συνήθως, πιο συμμετοχικές από τους άντρες ηγέτες και εξίσου δυνατές με αυτούς στο να παρέχουν κίνητρα στους άλλους, στην συναισθηματική νοημοσύνη, στην πειθώ, στην ενθάρρυνση της επικοινωνίας, σε όλους τους κλάδους της παραγωγής και του εμπορίου.

 

– Έλληνας επιχειρηματίας στον καιρό του covid. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε στην επιχείρηση σας μετά τον περασμένο Μάρτιο και το lock down;

Τις γνωστές δυσκολίες που αντιμετώπισαν όλες οι επιχειρήσεις στον τόπο μας.

Κάθετη μείωση πωλήσεων και της συνολικής ζήτησης!

Όμως μας δόθηκε ο χρόνος να αναπτύξουμε νέα σχέδια και να επενδύσουμε στον παράγοντα καινοτομία και στην τεχνολογική αναβάθμιση για την προώθηση του μαρμάρου και των προϊόντων μαρμάρου. Να αναβαθμίσουμε τον μηχανολογικό εξοπλισμό ώστε να βοηθηθεί η παραγωγή των επεξεργασμένων μαρμάρων.

Επίσης υπήρξε χρόνος για την προσωπική μου ανάπτυξη και βελτίωση των γνώσεων μου σε ότι αφορά το μάρμαρο. Η εμπειρία και η συστηματική γνώση είναι σημαντικά στοιχεία, και σχετίζονται και με τους στόχους που έχω θέσει στην επαγγελματική μου ζωή.

Όλοι έχουμε όνειρα και φιλοδοξίες που αποτελούν την πυξίδα με την οποία πορευόμαστε στη ζωή. Για να τα πραγματοποιήσεις όμως εκτός από την πυξίδα χρειάζεσαι και τον χάρτη. Nα γνωρίζεις τι θέλεις και πως πρέπει να το πετύχεις.

 

– Σε τι υπερέχει το μάρμαρο ως υλικό και γιατί το προτείνετε στους πελάτες;

Τα μάρμαρα πάνε παντού…

Τα βλέπουμε να στέκουν επιβλητικά στον Παρθενώνα και στην Κνωσσό, τα θαυμάζουμε στις σάλες της Βουλής και στις τεράστιες αίθουσες των ναών, στα πολυτελή Lobby, τις πισίνες και τα αίθρια των ξενοδοχείων.

Στην σύγχρονη κατασκευή, τα φυσικά πετρώματα τα συναντούμε σε όλους τους χώρους του σπιτιού. Στα δάπεδα, στους νιπτήρες, στους πάγκους του μπάνιου και της κουζίνας, στα κλιμακοστάσια, σε επενδύσεις τοίχων.

Το μάρμαρο δίνει ένα ιδιαίτερο αριστοκρατικό ύφος πλημμυρισμένο από κομψότητα και πολυτέλεια. Η υψηλή αισθητική του, η διαχρονικότητα και η αντοχή του, το καθιστούν από τις πρώτες επιλογές για τους επαγγελματίες του χώρου -αρχιτέκτονες και διακοσμητές- αλλά και από τους ιδιώτες κατασκευαστές.

Και φυσικά η πρώτη ερώτηση του εκάστοτε πελάτη είναι γιατί να επιλέξω μάρμαρο για το δάπεδο του σπιτιού μου ή του επαγγελματικού μου χώρου;

Η χρήση του μαρμάρου (και των φυσικών πετρωμάτων γενικότερα)στην επικάλυψη των δαπέδων στους δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, επικράτησε λόγω της πληθώρας των πλεονεκτημάτων του έναντι άλλων δομικών υλικών.

Χαρακτηριστικά όπως:

Η φυσικότητα του προϊόντος, που το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον

Η ανθεκτικότητα του στις φθορές στην καθημερινή χρήση

Η ευκολία της συντήρησης του όπως και της ανανέωσης της όψης του μετά από πολλά χρόνια (ίσως και αιώνες!) χωρίς να χρειάζεται να αντικατασταθεί

Η ποικιλία των χρωμάτων του, ώστε να ταιριάζει σε όλα τα γούστα

Τα σχέδια και οι συνδυασμοί των υλικών καλύπτουν μεγάλο εύρος επιλογών στις κατασκευές

Λόγω της δομής του θεωρείται ο καταλληλότερος σύμμαχος της ενδοδαπέδιας θέρμανσης.

Οι ιδιότητες του άλλωστε είναι ο λόγος που η υπέρυθρη θέρμανση μαρμάρου αποκτά όλο και περισσότερους οπαδούς.

Οι σύγχρονες μέθοδοι επεξεργασίας μπορούν να προσαρμόσουν την όψη των δαπέδων ώστε να εναρμονίζονται με κάθε αρχιτεκτονικό στυλ.

Πραγματικά, οι δυνατότητες χρήσης του μαρμάρου στα δάπεδα τελειώνουν εκεί που σταματάει η φαντασία!

– Πως βλέπετε να διαμορφώνεται η αγορά το επόμενο διάστημα και τι θα ζητούσατε από την Πολιτεία σε σχέση με τον κλάδο σας;

Για να λάβει μια μαρμαροβιομηχανία άδεια για την εκμετάλλευση ενός λατομείου χρειάζονται πέντε χρόνια και εκατοντάδες υπογραφές, αφού εμπλέκονται αρχαιολογικές υπηρεσίες, δασαρχεία, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Ανάπτυξης, αποκεντρωμένες διοικήσεις και πολλοί άλλοι. Να μην χάνεται πολύτιμος χρόνο και χρήμα μέχρι να διαπιστώσει εάν ο χώρος, για τον οποίο έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε μηχανήματα και έρευνα, διαθέτει μάρμαρο με τα απαιτούμενα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αν μετά από πέντε χρόνια αυτό το συγκεκριμένο προϊόν θα εξακολουθεί να ενδιαφέρει τον καταναλωτή

Ο κλάδος του μαρμάρου απασχολεί 6.200 εργαζόμενους σε 670 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Το 76% των πωλήσεων του κλάδου κατευθύνεται σε εξαγωγές που καλύπτουν το 2% των εξαγωγών της Ελλάδας.

Η συνεισφορά της μαρμαροβιομηχανίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας υποτιμάται συνεχώς, ενώ θα έπρεπε να βοηθηθεί με την προβολή της στο εξωτερικό κρατικά και όχι μόνο ιδιωτικά. Στόχος της χώρας μας θα έπρεπε είναι η δημιουργία ενός ισχυρού brand name για το ελληνικό μάρμαρο στο εξωτερικό.

Το ελληνικό μάρμαρο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απ το Ιταλικό το οποίο πωλείται διεθνώς ως το καλύτερο μάρμαρο στην αγορά, ΚΑΙ πολλές φορές το ελληνικό μεταπωλείται ως όγκος και ονομάζεται Ιταλικό. Μην ξεχνάμε ότι το Ελληνικό το μάρμαρο έχτισε Παρθενώνες!

Τέλος, η κυβέρνηση θα πρέπει να θεσπίσει μέτρα, που θα παρέχουν στις γυναίκες την υποστήριξη που χρειάζονται για να συνδυάσουν τη σταδιοδρομία τους με τη βιώσιμη οικογενειακή ζωή.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play