Το παραθαλάσσιο θέρετρο στη Γαλλία που αναζητούσε ο Πάμπλο Πικάσο κατά τη διάρκεια του πολέμου

Το παραθαλάσσιο θέρετρο στη Γαλλία που αναζητούσε ο Πάμπλο Πικάσο κατά τη διάρκεια του πολέμου

Ανακαλύψτε την περίοδο που ο Πάμπλο Πικάσο κατέφυγε στη Ρουαγιάν της Γαλλίας κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο διάσημος Ισπανός καλλιτέχνης Πάμπλο Πικάσο έκανε την πρώτη του επίσκεψη στη Ρουαγιάν, μια γραφική παραθαλάσσια πόλη στη Γαλλία, όταν ήταν παντρεμένος με τη Ρωσίδα μπαλαρίνα και μούσα του, Όλγα Χόχλοβα. Το καλοκαίρι του 1923, η οικογένεια Πικάσο πέρασε δύο εβδομάδες εκεί, πριν μετακομίσει στην Αντίμπ, στη μεσογειακή Κυανή Ακτή, μεταξύ Καννών και Νίκαιας.

Ωστόσο, το καλοκαίρι του 1939, ο Πάμπλο Πικάσο και η οικογένειά του υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το Παρίσι, όχι για να απολαύσουν τις ομορφιές της θάλασσας, αλλά για να ξεφύγουν από τη ναζιστική απειλή και τον επικείμενο παγκόσμιο πόλεμο που ξέσπασε στις 1 Σεπτεμβρίου, με την εισβολή της Γερμανίας στην Πολωνία. Κατά τη διάρκεια αυτής της ταραγμένης περιόδου, ο Πικάσο ήταν ένας αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης και οι σχέσεις του με το Κομμουνιστικό Κόμμα της Γαλλίας θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά του.

Για να προστατεύσει τον εαυτό του και τους οικείους του, αποφάσισε να καταφύγει στη Ρουαγιάν, που βρίσκεται περίπου 500 χιλιόμετρα από το Παρίσι.

Η εγκατάσταση στη Ρουαγιάν πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα που ξέσπασε ο πόλεμος. Μαζί με την τότε σύντροφό του, τη σουρεαλίστρια καλλιτέχνιδα και αντιφασίστρια Ντόρα Μάαρ, έφτασαν στο παραθαλάσσιο θέρετρο, συνοδευόμενοι από τον φίλο και συνεργάτη τους Χάιμε Σαμπάρτες, τη σύζυγό του και τον σκύλο του καλλιτέχνη, Καζμπέκ. Στη Ρουαγιάν, ο Πικάσο και η Ντόρα Μάαρ διαμένουν στο Hôtel du Tigre, όπου ο καλλιτέχνης στήνει το πρώτο του στούντιο στην τραπεζαρία της Villa Gerbier de Jonc.

Κατά τη διάρκεια των 11 μηνών παραμονής του στη Ρουαγιάν, ο Πικάσο δεν σταμάτησε να δημιουργεί, ζωγραφίζοντας και γράφοντας ελαιογραφίες με πρωταγωνίστριες τις γυναικείες μορφές. Τρεις φορές επισκέφθηκε το Παρίσι για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την αποθήκευση των έργων του και να συμμετάσχει στην προετοιμασία μιας έκθεσης. Όταν το Παρίσι καταλήφθηκε από γερμανικά στρατεύματα στις 14 Ιουνίου 1940, ο Πικάσο αποφάσισε να επιστρέψει στη γαλλική πρωτεύουσα με την οικογένειά του.

Το 1945, το κτίριο στη Ρουαγιάν, όπου εργάστηκε και δημιούργησε, κατέρρευσε κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής αεροπορικής επιδρομής.

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Πικάσο στη Μάλαγα προσφέρει μια κρυφή ματιά σε αυτήν την παραγωγική περίοδο της καλλιτεχνικής σταδιοδρομίας του. Η έκθεση με τίτλο The Royan Sketchbooks θα είναι ανοιχτή για το κοινό μέχρι τις 30 Απριλίου και συγκεντρώνει τα οκτώ τετράδια σκίτσων που δημιούργησε ο Πικάσο κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ρουαγιάν, μαζί με άλλα έργα και σχέδια από εκείνη την περίοδο, συμπεριλαμβανομένων και έργων της Ντόρα Μάαρ.

Επιπλέον, η έκθεση περιλαμβάνει αρκετά έργα που αντικατοπτρίζουν τη δημιουργική ορμή του Πικάσο. Ενδεικτικά, αναφέρονται η προτομή μιας γυναίκας και ο πίνακας Γυναίκα που φτιάχνει τα μαλλιά της. Το έργο που δημιουργήθηκε από τον Πικάσο στο Gerbier de Jonc μεταφέρθηκε στο νέο του εργαστήριο και εκτέθηκε σε περίοπτη θέση.

Η αξία των έργων του καλλιτέχνη είναι αναμφισβήτητη, καθώς η δωρεά που έκανε το 1946 στην Αθήνα επιβεβαιώνει τη συνεισφορά του στον ελληνικό λαό, έπειτα από την αντίσταση που παρέστη κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play